سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پروتئینی گفته می‌شود در درمان بیماری افسردگی موثر است کشف شد. - من و مزرعه یه عُمره...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • نسخه ۱۱
    پروتئینی  گفته می‌شود در درمان بیماری افسردگی موثر است کشف شد. 
     
    به گزارش روز شنبه یک منبع اینترنتی و به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج تحقیقات صورت گرفته توسط گروه محققان بین‌المللی متشکل از پژوهشگران دانشگاه "راکفلر" آمریکا، انستیتوی "کارولینسکا"ی سوئد، دانشگاه"روین" فرانسه و شرکت دارویی "الی لیلی "آمریکا نشان داد پروتئین موسوم به "پی ‪ "۱۱‬نقش مهمی را در عملکرد ماده "سروتونین " در مغز به عنوان تنظیم‌کننده خواب ایفا می‌کند.
    در این تحقیق که مشروح کامل آن در نشریه "ساینس " به چاپ رسیده همچنین آمده است اگر چه دانشمندان پیش از این به ارتباط ماده "سروتونین" با بیماری افسردگی پی برده بودند اما این کشف جدید نشان داد از این ماده می توان در درمان افسردگی نیز استفاده کرد.
    یکی از دانشمندان به نام "پراسونینگسسون "در این خصوص گفت : در آزمایش‌های انجام شده بر روی تعدادی از موش‌ها و همچنین شماری از بیمارانی که از افسردگی رنج می‌برند مشخص شد میزان "پروتئین پی ‪ "۱۱‬در آنها بسیار کاهش یافته است.
    بنابراین می‌توان از داروهایی که میزان این ماده را در بدن انسان افزایش می‌دهد به عنوان داروهای ضد افسردگی استفاده کرد.
    این محققان با تغییراتی بر روی دو ژن از موشهای آزمایشگاهی نشان دادند که پروتئین کشف شده"پی ‪" ۱۱‬می تواند در میزان تنظیم سروتونین نقش به سزایی داشته باشد.
    موش‌هایی که اصلا نتوانسته بودند "پی ‪ "۱۱‬را تولید کنند از خود رفتاری که نشان‌دهنده ابتلا به افسردگی بود بروز دادند و همچنین داروهای ضد افسردگی که با تاثیر بر روی "سروتونین" می‌تواند میزان پی ‪ ۱۱‬را افزایش دهند به دلیل نبود این ماده در بدن موشها هیچ تاثیری در درمان انها نداشت.
    در همین حال موش‌هایی که بدنشان پی ‪ ۱۱‬را تولید کرده بود بسیار فعال بوده و در مقابل داروهای ضد افسردگی از خود واکنش نشان دادند.
    افسردگی مشکلی است که در تمام دنیا گسترش یافته و در بیش از ‪ ۸۰‬درصد موارد با درمان کوتاه مدت بهبود می‌یابد.
    افسردگی اغلب با بی‌حوصلگی شروع می‌شود و زمانی که هیچ چیز جالب به نظر نمی‌رسد و هیچ اتفاقی منجر به خوشحالی نمی‌شود، ناامیدی، بدبینی و خستگی از تکرار روزها بر تمامی افکار مسلط می‌شود. نظم و هماهنگی طبیعی بدن مثل دوره‌های خواب و میزان اشتها مختل می‌شود. فرد خود را خالی از انرژی و نشاط حس می‌کند و اطمینان و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد.
    چنانچه این بیماری به موقع درمان نشود می‌تواند وارد مرحله جدی تری شود. دوره‌ای که هفته‌ها، ماههاو حتی سالها به طول می‌انجامد.
    افسردگی در واقع یک بیماری است. بیماری که پیامد ناهماهنگی در تغییر و تحولات درونی بدن است.
    مراحل پر از تنش و فشار، وقتی که فرد باید در طول روز یا هفته کارهای زیادی انجام دهد، زندگی یکنواخت و یا تغییرات آب و هوایی مثل زمستان، هوای سرد، کاهش و کمبود نور خورشید همگی می‌توانند منجر به نوعی رکود یا خفتگی هورمونی شود.
    تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد کاهش میزان ترشح دو هورمون "سروتونین" و "آدرنالین" با بیماری افسردگی ارتباط مستقیم دارد چرا که هورمون‌ها ترکیبات شیمیایی مخصوصی هستند که نقش هماهنگ‌کننده و کنترل را درون بدن بر عهده دارند.
    سروتونین از پایانه‌های عصبی در مغز ترشح می‌شود و حضور این هورمون منجر به حس آرامش و سرخوشی می‌شود .
    اغلب داروهایی که برای درمان افسردگی تجویز می‌شوند، در واقع پیش‌سازهای هورمون سروتونین هستند و این پیش ماده‌ها که بعد از ورود به بدن صرف ساخت هورمون سروتونین می‌شوند در بسیاری از مواد خوراکی به وفور یافت می‌شوند.
    بی‌آنکه نیازی به مصرف قرص‌های شیمیایی باشد، می‌توان تولید سروتونین در بدن را افزایش داد، مثلا ویتامین‌های "گروه ب" از این پیش سازها هستند که تولید سروتونین را افزایش می‌دهند و ویتامین‌های " گروه ب" در تخم مرغ، شیر و حبوبات به وفور یافت می‌شوند.
    نقل از خبر گزاری ج.ا.ایران
    + نوشته شده در  شنبه هفدهم دی 1384ساعت 5:47 بعد از ظهر  توسط رامین عمرانی


    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 8:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<