سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سگها میتوانند با بو کردن سرطان را تشخیص دهند - من و مزرعه یه عُمره...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • نسخه۱۲
    سگها میتوانند با بو کردن سرطان را تشخیص دهند.
     
    لندن:ایا سگها میتوانند سرطان را تشخیص دهند؟یله.نتیجه یک تحقیق جدید این ادعا را ثابت میکند.
    مایکل مک کولچ از موسسه پاید فوندیشن کالیفرنیا و بادیوس جزیرسکی از وارساو در پی یک سری تحقیقات به این نتیجه رسیدند که سگها میتوانند با بو کردن نفس بازدم مبتلایان به سرطان بیماری ایشان را تشخیص دهند.
    این ۲ محقق دریافتند که سگها با تکیه به قدرت بالای حس بویایی خود مبتلایان به سرطان سینه و ریه را چه در مراحل حاد و چه در موارد ابتدایی از افراد سالم تمیز میدهند و گزارش این تحقیق را در مجلهSience A Gogo انتشار داده اند.
    بر طبق این گزارش دانشمنداد ۵ سگ معمولی را به مدت ۳ هفته اموزش دادند که با بو کردن نفس بازدم مبتلایان به سرطان که در این تجقیق شرکت کرده بودند از خود عکس العمل نشان دهند.
    در این پروژه ۵۵ فرد مبتلا به سرطان ریه و ۳۱ فرد مبتلا به سرطان سینه و ۸۳ نفر سالم و عاری از سرطان شرکت کردند.افراد مبتلا به سرطان قبلا توسطCAT scan وسایر متدهای تشخیص طبی مبتلا به سرطان شناخته شده بودندو عده ای هم تحت شیمی درمانی قرار داشتندو۸۳ نفر سالم هم برای کنترل در این تحقیق شرکت کرده بودند.
    به سگها اموزش داده شده بود که در مقابل نمونه بازدمی که در یک تیوپ مخصوص قرار داشت عکس العمل مناسب نشان دهند.به این صورت که اگر نمونه سرطانی باشد در مقابل تیوپ به روی زمین بنشینندیا دراز بکشند وعکس العملی در مقابل تیوپ بازدم فرد سالم نداشته باشند.
    نتیجه نشان داد که سگها سرطان سینه را با دقت ۸۸٪ و سرطان ریه را با دقت ۹۷٪ تشخیص دهند.با توجه با اینکه این ازمایش میتواند سرطان را در مراحل ابتدایی تشخیص دهدمیتوان از نتایج حاصل از ان در زمانی که سایر تستها نتیجه را دقیق نشان نمیدهد کمک گرفت.
       ترجمه از نویسنده          Source :HERALD INDIA 9/jan/06
    + نوشته شده در  سه شنبه بیستم دی 1384ساعت 6:26 بعد از ظهر  توسط رامین عمرانی


    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 8:1 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<