سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مصرف الکل باعث تحریک گسترش سرطان میشود - من و مزرعه یه عُمره...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • نسخه ۱۷

     با سلام

    دو تا متن خوب اومده دستم گفتم بذار دومی رو اول ترجمه کنم تا کیفش بیشتر باشه.ان شاءالله  دومی هم تا دوشنبه اماده میشود.

     مصرف الکل باعث تحریک گسترش سرطان میشود 

     لندن :علاوه بر سیگار کشیدن و نور ماورا بنفش و ....مصرف الکل هم یکی از دلایل سرطان می تواند باشد.مصرف بیش از اندازه الکل باعث سرطان های مانند سرطان دهان مری حلق جگر و سینه میشود همچنین باعث تحریک سایر عوامل در سرطان پانکرس و ریه میشود .

    دکتر پاعولو بوفتا از اژانس بین المللی مطالعات سرطان(IARC) در لیون فرانسه در روز دوشنبه و در یک کنفرانس علمی چنین عنوان می کند: یکی از مهمترین دلایل گسترش سرطان در دنیای امروز مصرف الکل می باشد این پدیده بویژه در شرق اسیا و اروپای شرقی مشهود تر است.

    وی همچنین توصیه میکند که افراد به جای ترک کامل الکل مصرف انرا به حدنرمال برسانند و این به خاطر تاثیر مثبت الکل بر عملکرد دریچه های قلب است.

     وی همچنین اضافه می کند که در کشورهایی که مشکل دریچه قلب زیاد است بهتر است مردان و زنان از الگوی که وی سفارش می کند استفاده کنند.این الگو که دستاوردتازه ترین تحقیق در مورد تاثیر الکل بر سرطان است به مردان پیشنهادمصرف روزانه دو فنجان و خانومها روزانه یک فنجان را می دهد.

     سازمان جهانی سلامتی(WHO) اعلام کرده است که در کشورهای  توسعه یافته در سال 2000 قریب به 185000 نفرمرد و 142000نفر زن به علت سرطان ناشی از مصرف الکل جان خود را از دست داده اند در مقابل مصرف توصیه شده الکل باعث جلوگیری از مرگ 71000 مرد و 277000 زن در همان سال شده
     است.

     در کشورهای توسعه یافته که کیس های کمتری از بیماریهای دریچیه قلب وجود دارد الکل باعث مرگ۱.۵ میلیون مرد و 301000 زن شده است. همچنین دانشمندان دریافتند که بیماریهای مربوط به الکل در اروپای مرکزی و شرقی تبدیل به یک مشکل خاص و ویژه شده است.

     البته قبلا من مطلبی رو در همین زمینه با عنوان الکل باعث کاهش خطرات دیابت در زنان مسن میشود را در نسخه۹وبلاگ گذاشتم که برای اطلاعات بیشتر میتونید به اون هم مراجعه کنید. 

    ترجمه از نویسنده                    منبع: HERALD WORLD 1/FEB/6 



     

    + نوشته شده در  پنجشنبه سیزدهم بهمن 1384ساعت 5:31 بعد از ظهر  توسط رامین عمرانی


    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 8:8 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<