سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درمورد خطرات آب معدنیهای بسته بندی بیشتر بدانیم - من و مزرعه یه عُمره...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • نسخه26 

    درمورد خطرات آب معدنیهای بسته بندی بیشتر بدانیم

     لندن:نتایج تحقیق بر روی بسته های پلاستیکی آب معدنی نشان داد که در مصرف بسته ای که زمان زیادی از تاریخ تولید آن می گذرد می تواند خطرناک و یا حتی کشنده باشد.با توجه به اینکه در زمان فعلی مصرف اینگونه آب های بسته بندی شده در ظروف پلاستیکی روند رو به رشدی دارد تا آنجا باعث بوجود آمدن صنعتی با سود ۱.۲بیلیون پوند در سال شده است لازم است به ابعاد بیشتری از گزارش این تحقیق اشاره کرد. 

                                                                  

                              

    ظروف پلاستیکی ویژه ای که برای بسته بندی آب معدنی استفاده میشود میتواند سمی خطرناک و کشنده بنام آنتیموان را از خود آزاد نماید.مقدار این سم با گذشت زمان افزایش پیدا میکند تا آنجا که بد از مدت ۲ تا ۳ ماه این مقدار به دوبرابر مقدار زمان بسته بندی آب می رسد.

    پژوهشگر مشهور و صاحب نظر شیمی ویلیام شییل با جمع آوری ۱۵ مورد از بسته های آب معدنی های موجود در کانادا و ۴۸ شرکت اروپایی و مقایسه این گروه با آب های زیرزمینی آشامیدنی به نتایج جالبی رسید.وی در حین آزمایشات به وجود  آنتیموان در این ظروف رسید. آنتیموان عنصری است که در تولید ظروف بسته بندی PET که همان ظروف پلاستیکی نگهداری آب و نوشابه و... مورد استفاده قرار میگیرد. مقدار کم  آنتیموان  میتواند شما را دچار سردرد و احساس افسردگی نماید و مقادیر بیشتر آن باعث استفراغ های شدید و در مراحل بیشتر باعث مرگ میشود. البته در این آزمایش اکیدا سفارش شده که مقدار مصرفیه این عنصر در بطریها در بدو تولید اصلاً خطری برای انسان ندارد.اما اگر همین ظروف تا ۳ماه به مصرف نرسند باعث دوبرابر شدن میزان PETدر آب میشوند و این آغاز نقطه خطر می باشد.  پرفسور شتیک در دانشگاه هیدلبرگ آلمان اعلام کرد که هرگز از آب معدنی بسته بندی استفاده نخواهد کرد و نتیجه تحقیقش را نیز در یکی از معتبرترین مجلات شیمی دنیا منتشر خواهد کرد.وی همچنین گفت :"من اصلاً به دنبال اینکه مردم را شوکه کنم نیستم و نخواهم بود.اما این نتیجه مدتها کار و تحقیق من است که  آنتیموان  در بطریهای آب و انواع نوشابه که با ظروف PET بسته بندی میشوند روزانه افزایش پیدا می کند.

     اما دوید گوگن از دانشگاه سوت همپتن اظهار داشت که تا کنون مقدار دقیقی از آنتیموان که بتواند برای انسان خطر آفرین باشد شناسی نشده است.

    لازم به ذکر است که در تحقیقی مشابه در سال گذشته نفتالین که میتواند باعث بیماریهای جگر شود در دو نمونه از بسته های آب معدنی شرکت Vivex شناسی شد.

     پینوشتها:

     1:PET مخفف Polyethylene terephthalate  می باشد که همان فرمول شیمیایی بسته پلاستیکی آب می باشد.

    ۲: آنتیموان عنصری با عدد اتمی ۵۱ و نشانه شیمیایی Sb می باشد.مصرف نمک های مختلف از این عنصر و در موارد بسیار کم در معرض قرار گرفتن این عنصر با بدن باعث سردردهای شدید.مسمومیتهای حاد و در موارد بعدی باعث مرگ خواهد شد.

    ۳:توجه داشته باشید که بطری آب معدنی خطرناک می باشد و سم از ماود متشکله آن وارد آب میشود و مصرف خود آب تصفیه شده یا معدنی و نگهداری آن در سایر ظروف شیشه ای مشکلی به همراه نخواهد داشت.

    ۴:متاسفانه آنفولانزای مرغی دوباره وارد هند شده است.لطفا تا اطلاع ثانوی مصرف مرغ و تخم مرغ اکیدا ممنوع شود.در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این مورد در بخش نظر دهید پیغام بگذارید.

     

    + نوشته شده در  چهارشنبه بیست و چهارم اسفند 1384ساعت 3:41 بعد از ظهر  توسط رامین عمرانی


    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 8:34 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<