سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خبر فوری برای ایرانیان ساکن هند - من و مزرعه یه عُمره...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • نسخه 27

    خبر فوری برای ایرانیان ساکن هند(مهاراشترا.آندرا پرادش و کارناتاکا)

     موسسه ملی ویروس شناسی هند(NIV) واقع در شهر پونا نمونه هایی از بیماری چیکن گونیا را در مهاراشترا آندراپرادش و کارناتاکا به تایید رسانید.چیکن گونیا یک بیماری ویروسی بسیار خطرناک است که توسط نیش پشه Aedes به انسان انتقال پیدا میکند.نشانه های این بیماری شامل:دوری تب بالا و دوری سرما.سردردهای شدید.حالت تهوع.استفراغ شدید.ورم مفاصل.دردهای شکمی.زخم در گلو و... هستند.این بیماری حاد و از کار انداز می باشد ولی از انسان به انسان انتقال پیدا نمیکند.بیماری پس از ۳ تا ۱۰ روز برطرف میشود.عامل این بیماری می تواند ازگرد وخاک هوا نیز وارد بدن شود.لطفا مراقب انواع حشرات در منزل خود باشید. Aedes با حشره کش های معمولی از بین می رود. سعی کنید در شب از حشره کش Good Knight استفاده کنید.توجه کنید که برای بازده بیشتر بهتر است Good Knight را نیم ساعت قبل از خواب در اتاق خواب روشن نمایید.(چراغها خاموش باشد).

    در نهایت برای تمام هموطنان عزیزم آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.لطفا از نسخه 27 بازدید فرمایید.

     

    مصرف آنتی بیوتیک و خطر ابتلا به آصم  

     مصرف آنتی بیوتیک در یک سال اول تولد خطر مبتلا شدن به آصم را در سنین بالاتر افزایش می دهد. البته دانشمندان به هیچ عنوان منکر عکس قضیه نمیباشند.منظور از عکس قضیه این است که اگر شخصی به علت آصم حاد دچار عفونت دستگاه تنفسی شود آنتی بیوتیک میتواند مفید و مثر باشد.با استناد به نوشته دکتر مارا از دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکور کانادا در مجله علمی Chest آمار مبتلایان به آصم در کشورهای غربی و در ۳ دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.در همین مدت میزان مصرف آنتی بیوتیک ها در اطفال زیر یک سال نیز افزیش داشته است که به نوعی میتواند گواه تضاد بین مصرف آنتی بیوتیک و ابتلا به آصم باشد.

                           

         چارت ۱:محرک های آصم      

     

    گروه دکتر مارا برای کسب شواهد بیشتر برای اثبات این فرضیه با رجوع به نتایج ۷  آزمایشی که تاثیر مصرف حداقل یک دوره آنتی بیوتیک را با رابطه ابتلا به آٌٌصم در سنین بین ۱ تا ۱۸ سال بررسی کرده بودند شروع کردند. این آزمایشات که در مجموع با بررسی ۱۲۸۰۲ فرد آغاز شده
     بود نشان داد که رابطه ابتلا به آصم در افرادی که مصرف حداقل یک دوره آنتی بویتیک را قبل از یک سالگی داشتند به دوبرابر افزایش پیدا کرده است.مجوع مبتلایان به آصم در این گروه ۱۸۱۷ نفر گزارش شده بود.علاوه بر این گروه دکتر مارا با انجام آزمایشات دیگر و همچنین بررسی نتایج ۵ مورد تحقیق مشابه رابطه بین دفعات متعدد مصرفه آنتی بیوتیک و افزایش احتمال ابتلا به آصم را بررسی کردند.در این تحقیق نیز ۲۷۱۶۷ نفر مورد مطالعه قرار گرفتند که از این میزان ۳۳۹۲ نفر دچار آصم شدند و نتیجه آزمایش بیانگر این بود که افزایش هر دوره مصرف آنتی بیوتیک در اطفال زیر یکسال شانس ابتلا به آصم در این افراد را تا حدود ۱۶ درصد افزایش می دهد.البته خانم دکتر مارا معتقد است:" هنوز نیاز به زمان داریم تا با بررسی گروههای مختلف آنتی بیوتیک ها و همچنین بررسی نتایج سایر آزمایشات مشابه و مشاهدات آماری به نتیجه کلی تری در مورد فرض آزمایش برسیم". وی همچنین خاطر نشان کرد که اکثر عفونتهای برونشیت و دستگاه تنفسی از نوع ویروسی می باشد که آنتی بیوتیکها در درمان آن بی اثر هستند و این نکته باید مورد توجه پزشکان نیز قرار بگیرد.

          

                                     جارت۲:جگونگی تاثیر غبارات خانگی بر سیستم تنفسی

    پی نوشتها:

    ۱.اگر آصم در مراحل اولیه به درستی کنترل نشود معمولا تا آخر عمر با بیمار باقی خواهد ماند.

    ۲.نشانه های ابتدایی آصم عبارتند از خس خس سینه و احساس کمبود اکسیژن در هوا 

    ۳.گرد و خاک هوا.بوی گل ها.بعضی از انواع داروها و غذاها و حیوانات خانگی می تواند محرک آصم باشند.

    ۴.آصم با سیگار کشیدن یا در معرض دود سیگار قرار گرفتن.اسپریهای خانگیا.بوی رنگ هوای سرد.   ورزشهای نفس گیر و سرماخوردگی و آنفولانزا افزیش پیدا میکند.

    ۵.برای کنترل بهتر است با آزمایشات متعدد ماده ای که باعث تحریک میشود را پیدا کرد و از آن ماده اجتناب کرد.داروها را طبق نسخه پزشک و سر ساعت مصرف کرد.

    ۶.بسیاری از پزشکان برای آصم داروهای ضد آلرژی یا داروهایی که باعث افزایش ایمنی بدن میشود را توصیه میکنند.

    ** چارتهای موجود در این نسخه دارای کپی رایت از انجمن ریه و بیماریهای ریوی امریکا می باشد*** 

    + نوشته شده در  جمعه بیست و ششم اسفند 1384ساعت 2:20 بعد از ظهر  توسط رامین عمرانی


    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 8:36 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<