سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خودروهای الکترونیکی - من و مزرعه یه عُمره...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • نسخه ۳۲ 

    با سلام 

    با لاخره امروز بعد از یک ماه و نیم امتحانای ما تموم شد.شاید واقعا باورش سخت باشه که شما سر جمع با امتحانای میان ترم یه چیزی در حدود دو ماه فقط امتحان داشته باشین.ولی این نورم دانشگاه پوناست.از طرفی برای هر امتحان یه دفترچه ۱۶ صفحه ای میدن که باید پشت و روشو  بنویسی و قاعده اینه که اگه کامل بنویسی ولی کمتر از ۱۳-۱۴ صفحه باشه نمره بی نمره.هر چند که این قدر سوالات زیاده که شخص حقیر برای تمامی امتحاناتم به جز یکی از اونا دو تا از این دفترچه ها گرفتم و به طور متوسط ۲۰ تا ۲۲ صفحه برای هر کدومشون نوشتم.در امتحان آخری داشتم رکورد میشکستم که برم سراغ دفترچه سوم ولی هر چی زور زدم دیگه یک کلمه هم از ذهنم در نیومد.تازه امتحان دادن یه چیزه نتایج یه چیزه دیگه....نتایج در حدود  چهار تا ۶ هفته دیگه میاد که با اینکه اینهمه هم نوشتم ولی هنوز کمرم از نتایج نیامده میلرزه. به هر حال دیگه امروز که از سر جلسه برگشتم به خیالی که دیگه  کار و گرفتاری ای نیست اومدم منزل و پس از صرف نهار بالاخره تونستم  تجربه دو ساعت خواب بی درد سر رو هم کسب کنم. پس از دو ساعت داشتم کش میوردم که از خواب پا شم که یادم اومد اکهیییی... من ۱۰ روز دیگه قراردادم تموم میشه و باید خونه رو پس بدم.سریع  زنگ زدم صاحبخونه گفتم اگه میشه  یه ۶ ماه یه سالی ما بیشتر اینجا مزاحمتون باشیم.اونم که برق نیشش از پشت تلفن معلوم بود با بالا بردن ۵ درصدی اجاره و کلی خواهش تمنا قبول کرد که یک سال دیگه تو خونش باشم.

    خیالم از این بابت راحت شد که همسایه ها اومدن از پایین و گفتند که ما با لوله کش صحبت کردیم که کارو از همین فردا شروع کنه تازه یادم اومد که  حموم نشتی داده به پایین و قرار شده  که بند و بساط درست کنن که کف حموم خونه رو قیر گونی کنند.حالا شما حساب کار منو با این هوای گرم و خونه بدون حموم بکنید.

    یک چیز جالتر : همش دو ماه تعطیلیم ۱.۵ ماهشو باید بریم کار آموزی.اینم به نوعی در نوع  خودش میتونه واقعا جالب باشه.

    یه دو روزم هست که آب دهنمو قورت میدم لوزه هام اظهار وجود میکنن.

    موتور سیکلت بیچاره هم که تا کنون رنگ بیشتر از دو لیتر بنزین رو به باک مبارک ندیده چنان حال شومی داشت که در سرعت ۸۰ و با دنده ۴ یه دفعه خود به خود میپرید به دنده دو با همون سرعت.اینم به نوعی میشه  گفت از انواع جهش های غیر کروموزومی در پیکر جان ندارن است.

    در هر صورت ایشونو به نزدیکترین تعمیرگاه بردیم تا کلی با مشت و مال اوس پراشانت (اسم صاحب تعمیرگاه) حال کنه.

    توی این همه بلبشو پسر همسایمونم هوس ازدواج به سرش زد و کلی ما رو به گانش (خدای هندوها) قسم داده که اگه نیای عروسیم و نرقصی برام دیگه دوست ندارم.حالا عروسیش به کنار بگو ما تا صبح چه جوری با این همه صدای رقص و دست اینا بگیریم بخوابیم.

    و مشکل جالب دیگه هم که مدتهاست نمود پیدا کرده اضافه شدن ۲۱ کیلو و خورده ای گرم به کل وزن چریهای اشاع و غیر اشباع بدنمه.

    یادمه زمانی که اومدم هند ۶۱ کیلو بودم ولی الان دو رو بر ۸۱-۸۲ هی عقربه هه تکون میخوره.منظورم عقربه ترازو است.برای حل این مشکل هم قرار که دمبل به دست بشیم البته اگه قسمت بشه.یادم میاد چهار سال پیش دوره مربیگری پایه بدنسازی رو زیر نظر نفر سوم آسیا و کمک مربی تیم ملی کشتی فرنگی سابق گدروندم.ولی به علت سن پایین نتونستم مدرکشو بگیرم.حالا کار ما به جایی کشیده که باید یه توده از چربی ۱۰ سانت جلوتر از خودمون راه بره.

    خلاصه زیر این هم فشار کمر ما داره میشکنه تازه اینا همه مشتی از خروار بود. ولی با این همه اوصاف می خوام دو بخش تخصصی رو به وبلاگ اضافه کنم.بخش اول متاسفانه به علت عدم دسترسی به اینترنت در منزل که تا ۲۰ روز دیگر نیز برقرار است فعلا به نمایش در نمی آید.قسمت دوم بسیار بخش جالبی است من اسمشو گذشتم "دانستنیها" که با مشارکت ۵۰٪-۵۰٪ روزنام هرالد ایالت مهاراشترا و رامین بایوتک در وبلاگ نمایش داده میشود.در این بخش به فلسفه به وجود آمدن ابزارات و لوازمی که در زندگی روزمره کاربرد زیادی دارند و همچنین تاریخچه و نکات جذاب در مورد آنهاست.این بخش هر ماه چهار تا ۵ بار آپ دیت میشود و مطمینم که قابل توجه هم قرار میگیرد.اگر خدا بخواد خبر خوشی هم برای دانشجویان زیست شناسی و بایوتکنولوژی دارم که به محض تایید خبر اونو به اطلاع همه دوستان میرسونم.

    خودروهای الکترونیکی

    امیدوارم سرتون درد نگرفته باشه.نسخه این هفته رو با توجه به نزدیکی فصل باران و رغبت دوستان برای خرید اتومبیل در هند در مورد مزایای خودرو برقی هند به نام روا REVA نوشتم. 

    Image hosting by TinyPic

    در عصر فعلی آلودگی هوا یکی از بزرگترین مشکلات بشر میباشد.قسمت اهم این آلودگی ناشی از سوختن سوختهای فسیلی در موتور اتومبیلهاست. با افزایش چشم گیر علاقمندی مردم به خرید اتومبیل و هچنین استفاده طولانی مدت از آنها سطح آلودگی هوا روز به روز بالاتر میرود.علاوه بر این خودروهای دیزلی نیز سهم بزرگی در آلودگی هوا دارند که با توجه به اینکه سیستم حمل و نقل شهری اکثرا از سوخت دیزل استفاده می کنند استفاده از خودروهای با آلایندگی پایین را مزید بر علت می کند.تنها کارخانه تولید اتومبیل برقی در هند شرکت ماینی موتورز است که با تولید خودرو روا بنیانگذار و یکه تاز این صنعت در هند می باشد.این خودرو بسیار فرمان بردار و کم خرج است و آلودگی ناشی از آن صفر می باشد.دلایل زیر می تواند نشان دهنده علت فروش بالای این خودرو در هند باشد.

     

     شارژ آسان :

    این خودرو در شب و زمانی که مصرف برق حداقل است می تواند با استفاده از برق شهری شارژ شود و صبح به آسانی و با یک استارت روشن شود.

    شتاب نسبی بالا :

    این خودرو در همان لحظه اول میتواند حداکثر نیرو را به محورها وارد نماید و به همین جهت درای شتاب بالایی است.در شرایط معمولی بلاترین سرعت خودرو ۸۵ کیلمتر در ساعت است.

     

     

    بدون محدودیت :

    این خودرو دودزایی ابدا ندارد.نیازی به تعویض روغن ندارد.

    رانندگی آسوده :

    نیازی به گرم کردن خودرو قبل از حرکت نیست.استارت بزنید و حرکت کنید

    ساده :

    نه سوپاپ نه دود نه میل لنگ نه روغن نه واشر سر سیلندر نه شمع  نه پمپ بنزین نه کلاچ نه سیستم پیچده در موتور نه دنده ونه کاپوت شلوغ. این خودرو فقط نیاز به یک باطری اسیدی برای ۱۱۰ مایل و یا باطری نیکل برای ۱۲۰ تا ۱۴۰ مایل مسافت نیاز دارد.

    ترمزهای احیا کننده :

    وقتی فشار از روی پدال گاز برداشته شود خود به خود اتومبیل ترمز میگیرد.ترمزهای ABS در این خودرو رانندگی مطمئنی را به ارمغان می آورد.انرژی که صرف بالا رفتن از سربالایی میشود در پایین آمدن از سرپایینی جبران میشود.در صورتی که اتومبیلهای بنزینی و دیزلی در سربالایی آلودگی بیشتری ایجاد میکنند و مقدار انرژی تلف شده آن نیز بسیار بالاست.حتی خودرهای گازسوز در سرعت پایین بازده کمی دارند ولی سرعت معیار مهمی در مصرف باطری خودرو در خودرهای برقی نیست.

             
      

    قیمت  ۶۰۰۰ دلار ایالات متحده
     

    + نوشته شده در  جمعه هشتم اردیبهشت 1385ساعت 6:31 بعد از ظهر  توسط رامین عمرانی


    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 10:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<