سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تصــــــویری از مغز انشتین - من و مزرعه یه عُمره...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • نسخه ۳۴

     تصــــــویری از مغز انشتین

    سال ۱۹۵۵ بود که انشتین در سن ۷۶ سالگی از دنیا رفت ! دانشمندان تصمیم گرفتند که مغز انشتین را برای مطالعات علمی نگه دارند و روی آن تحقیقاتی انجام دهند ، اخیرا" یک پژوهشگر کانادایی ثابت کرده است که مغز انشتین واقعا با مغز انسانهای معمولی فرق دارد ! ایشان تحقیقات خود را بر روی ۹۱ نفر انجام داده است که از آن بین ۳۵ مرد و ۵۶ زن می باشد . تفاوتی که مغز انشتین با دیگر کسان داشته به رنگ زد در تصویر زیر نشان داده شده است ، همانطور که می بینید آن قسمت از مغز انشتین که به رنگ زرد مشخص شده است پهن تر از مغز معمولی انسان می باشد و در ضمن گودیی نیز در مغز انشتین به رنگ قرمز نشان داده شده است که در مغز انسان معمولی بدان شکل نیست.

     

     
     
     
    پی نوشتها
    ۱:منبع خبر بیطرف
      پی نوشتها از نویسنده
     
     
    ۲: به طور متوسط تمامی انسانها فقط از ۱.۵٪ توانایی مغزشان استفاده میکنند و دانشمندان بر این باورند که انیشتن ۳.۵٪ از کل تواناییهای مغزش بهره برده است.
     
    ۳: در حالت کلی توانایی مغز با چروک های سطحش رابطه مستقیم دارد.این یدان معناست که هر چه چین خوردگی سطح مغز جاندار بیشتر باشد توانایی مغزش بیشتر میشود.یکی از مسایل مهمی که دانشمندان زیادی امروزه بر روی آن تحقیق میکنند مکانیسم چروک خوردن سطح مغز میباشد و مداخله در آن میباشد.
     
     
    ۴:لازم میدونم حالا که نام متفکر ترین انسان رو اوردم یادی هم از مرحوم دانشمند دکتر محمود حسابی پدر علم فیریک و مهندسی نوین ایران تنها شاگرد ایرانی انیشتن هم داشته باشیم.
     
     
    روحش شاد

     

    قابل توجه بسیاری از دوستان که با شعارهای علی واری به همه جیز میرسند ولی بعد ....

     

     
    + نوشته شده در  سه شنبه نوزدهم اردیبهشت 1385ساعت 8:4 بعد از ظهر  توسط رامین عمرانی 


    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 10:36 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<