سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه دمای ستاره ها محاسبه میشود؟ - من و مزرعه یه عُمره...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • نسخه ۵۶

    چگونه دمای ستاره ها محاسبه میشود؟

        آیا تا بحال به ذوب شدن آهن و فولاد توجه کرده اید.حتما بخوبی متوجه شده اید که در ابتدا رنگ فلز سرخ میشود.با افزایش دما این سرخی تبدیل به رنگ نارنجی و زرد و در هنگام ذوب شدن سفید میشود.در واقع این تغییر رنگ فلزات در هنگام ذوب شدن ناشی از دمائی است که در آن قرار میگیرند.به همین طریق میتوان دمای سطحی ستارگان را نیز محاسبه کرد.

    ستاره های سرد با دمای حول و حوش 3000 درجه سانتی گراد به رنگ قرمز دیده میشوند.

    ستاره های داغ با دمای سطحی 10000 درجه سانتی گراد آبی رنگ به نظر میرسند .

    خورشید با دمای سطحی 5500 درجه سانتی گراد به رنگ سفید و زرد دیده میشود.

    البته برای اینکه نور سطح یک ستاره را به درستی پیدا کنیم نیاز به تلسکوپ های وی‍‍ژه آن داریم چون نور ستاره ها به علت دوری بسیار از سطح زمین با چشم غیر مسلح سفید به نظر میرسد.

    استفاده از پرتو رادیوم در درمان سرطان

    رادیون یک عنصر رادیو اکتیو است.به بیان ساده رادیوم میتواند در مدت زمان مشخصی به عناصر دیگری تبدیل شود.در حین این عمل انرژی بالائی از هسته اتم آن به بیرون ساطع میشود.این انرژی به صورت اشعه های نامرئی میباششد که بر هر جسمس که برخورد کند آنرا دچار اشکال میکند.

    بدن انسان روزانه میلیونها عمل مختلف و تقسیم سلولی انجام میدهد.گاهی در یکی از قسمتهای بدن تقسیم سلولی دچار نقص میشود و اگر بدن نتواند آنرا کنترل کند توده سلولی جدیدی به نام تومور در آن ارگان از بدن تولید میشود و در صورتی که این توده برای بدن مشکل ساز شود اصطلاحا به آن توده بدخیم و به بیماری آن سرطان میگویند.

    درمان سرطان نیازمند دانش تخصصی و فوق تخصصی پزشکی میباشد.در یکی از روشهای از بین بردن تومورهای سرطانی در بدن انسان از خاصیت رادیو اکتیوی بعضی عناصر مانند رادیوم کمک گرفته میشود که عملی بسیار دقیق ،حیاطی و موثر به شمار می آید.

    در این روش پرتوهای باریوم توسط دستگاهی به صورت دقیق به قسمتی از بدن که تومور دز آن قرار دارد هدف گرفته میشود و این پرتوها تومور را از بین میبرند و یا مانع گسترش بیشتر آن میشوند.در حین این عمل تیم متخصصی از پزشکان، پرستاران و مهندسان پزشکی تمامی نکات ایمنی را به کار میگیرند تا این پرتوها باعث آسیب رساندن به پرتوهای سالم بدن نگردد.

    پی نوشتها:

    بعد از جشن تولد وبلاگ مدتی درگیر امتحانات و مشکلات منزل بودم و وقت زیادی نداشتم که بیام و آپ کنم.از دوستای خوبم که در طی این مدت به من اظهار لطف کردند تشکر میکنم.

    هفته پیش سری به IT پارک پونا زدم.واقعا جالب بود.البته وقت عکس گرفتن پیش نیومد ولی باید اعتراف کنم که فوق مدرن بود.امیدوارم از این مراکز علمی و تحقیقاتی در ایران خودمون هم بیشتر داشته باشیم و بتونیم از پتانسیل بالای جوونامون در مسیر تولید علم بیشتر استفاده کنیم.

    نتیجه امتحانامون یک ماه دیگه میاد.دعا کنین که نتایج طوری باشه که همین الان کتابا و جزوه های ترم قبلو برم پاره کنم (به یاد پیک نوروزیهای دوران راهنمائی).

    راهنمای زندگی و تحصیل در شهر پونا رو آماده کردم که میتونین از قسمت سایتهای مفید اونو مطالعه کنین.باور کنین ماهیانه بیش از چهل - پنجاه نفر میومدن و در مورد پونا از من سوال میکردن و من هم طبق وظیفه هر روز چندین ساعت برای جواب دادن به سوالاتشون صرف میکردم و جون اکثرشون سوالات تکراری داشتند سعی کردم اون ها رو به صورت یک مطلب کلی آماده کنم و در اختیارتون قرار بدم و اگر پس از مطالعه اون باز هم سوالی داشتین میتونین به من ایمیل بدین.فقط درخواست من اینه که حتما مطمئن بشین سوالتونو در راهنما چواب ندادم و بعدش  سوالتونو از من بپرسین.

    نتیجه جالب بررسی وبلاگهای فارسی از دیدگاه وبلاگستان فارسی

    در شش ماهه اول سال جاری وبلاگستان فارسی در حرکتی زیبا به بررسی و آمار گیری از صد وبلاگ فارسی که بصورت تصادفی از بین وبلاگهای سیاسی و اجتماعی ایران انتخاب شده بودند پرداخت. از بین این صد وبلاگ وبلاگ من، وبلاگ راجو و وبلاگ ایروا بصورت تصادفی انتخاب شده بودند.باور کنین نتیجه هائی که این دوستان از آمارگیری از وبلاگ من اعلام کرده بودند اینقدر غیر واقعی و سطحی بود که هر کس رو به خنده وامیداره.این نتایج ( از وبلاگ من ) کاملا به من اثبات کرد که این دوستان فقط یک نگاه سر سری به صفحه اول وبلاگها مینداختن بعد هر چی فهمیدن سریع توی جدول و آمار میبردن.

    از جمله آمارهاشون در مورد وبلاگ من :

    •  ۱۵ آپدیت در یک ماه (اصلا توجه نکردن که اپدیت های تیر ماه تماما آپ های وبلاگ رامین بایوتک در بلاگفا بوده که هک شده بود و من در مورد اون در ۳ نسخه وبلاگ توضیح کافی داده بودم)
    • تعداد بازدید کننده نامعلوم (بازدید این سایت از طریق پرشین استت در اختیار همه قرار دارد)
    • مربوط به موضوع اجتماعی وسیاسی ( اینو دیگه خودتون قضاوت کنین )

    *******************************************************************

    چیزی که منو تحریک کرد این مطلب رو بنویسم این بود که اگر قراره وبلاگها رو اینقدر در زمینه های سیاسی و اجتماعی موثر بدونیم (که هستند) که بیایم و ازشون آمار گیری بکنیم، باید این حرکت بگونه ای باشه که از آمار حاصل از اون بشه برای تصمیم گیریهای مهم و ... استفاده کرد و زمانی که به این شکل آمارگیری انجام بدیم کاری بیهوده و بیمنظوری بیش انجام ندادیم.

    امیدوارم وبلاگستان فارسی در آینده از افراد خبره تر و متعهد تری در این زمینه استفاده کند. 

    *******************************************************************

    ترانه زیبا و تاثیر گذاری که یه سبک رپ در حمایت از غیرت و تعصب ایرانی به زیبائی تنظیم شده رو از اینجا دریافت کنید. ازاینجا دانلود کنید



    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 11:35 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<