سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محققان ایرانی موفق به تولید ویروس «نوترکیب» حاوی ژن «بتاگلوبین» - من و مزرعه یه عُمره...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • نسخه ۱۶

    با هدف استفاده در درمان تالاسمی

    محققان ایرانی موفق به تولید ویروس «نوترکیب» حاوی ژن «بتاگلوبین» شدند
     

    محققان گروه بیوتکنولوژی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس موفق به تولید ویروس «نوترکیب» حاوی ژن «بتاگلوبین» شدند که یافته‌های این طرح می‌تواند در آینده در درمان تالاسمی و برخی دیگر از بیماری‌های خونی ژنتیکی مورد استفاده قرار گیرد.

    دکتر پدرام خرازی‌ها، پزشک و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی که در تحقیقات پایان‌نامه خود در این طرح همکاری داشته است در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار داشت: نتایج این طرح که ابتدا باید بر روی حیوانات ترانس‌ژنیک تست شده و در صورت موفقیت، آزمون‌های متعدد بالینی را پشت سر بگذارد در نهایت در درمان تالاسمی، آنومی سلول‌های داسی شکل و بیماری‌های خونی ناشی از هموگلوبین کاربرد دارد.

    وی خاطرنشان کرد: ویروس نوترکیب تولیدی قادر است ژن بتاگلوبین سالم و نواحی لازم برای بیان اختصاصی آن را به سلول‌های مغز استخوان منتقل کند.

    دکتر خرازی‌ها تصریح کرد: تالاسمی شایع ترین بیماری ژنتیکی تک ‌ژنی در جهان و نمونه‌ای از بیماری‌های ژنتیکی است که به دلیل مهاجرت‌های امروزه در سرتاسر جهان شیوع پیدا کرده است و تخمین زده می‌شود که بیش از 80 میلیون ناقل این بیماری در دنیا زندگی می‌کنند. ایران نیز یکی از مناطق با میزان شیوع بالای بیماری تالاسمی است که حدود دو میلیون ناقل این بیماری در کشور تخمین زده شده است. بر اساس گزارش‌های سازمان انتقال خون حدود 20 هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا هستند و سالانه 40 میلیون دلار صرف خدمات بهداشتی و درمانی این بیماران می شود.

    نقل از روزنامه اینترنتی خراسان 

    + نوشته شده در  دوشنبه دهم بهمن 1384ساعت 1:4 بعد از ظهر  توسط رامین عمرانی


    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 8:6 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<