سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گوشت قرمز باعث آسیب رساندن به DNA میشود - من و مزرعه یه عُمره...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • نسخه ۱۸

     سلام دوستان.اینم اون متن اولیه که گفتم دوم ترجمش میکنم و تا دوشنبه حاضر میشه.خدا رو شکر وقت اجازه ی اینو داد که به جای دوشنبه شنبه حاضرش کنم.

     گوشت قرمز باعث آسیب رساندن به DNA میشود

     مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد گوشت قرمز باعث آسیب رساندن به DNA و بالا رفتن خطر ابتلا به سرطان روده میشود.

      مطالعات قبلی نیز بیانگر این بوده است که مصرف کنندگان گوشت قرمز بیشتر در معرض ابتلا به سرطان روده هستند اما تا حالا علت این امر پنهان باقی مانده بود.تا اینکه محققان به سرپرستی دکتر دیوید شوگر پس از مطالعات فراوان و کار بر روی نمونه های مختلف در دانشگاه کمبریج به این نتیجه رسیدند که علت این امر تشکیل ماده N_nitrosocompounds می باشد که همواره بعد از مصرف گوشت قرمز در روده بزرگ تشکیل میشود.

     آنها متوجه شدند که ترکیب این ماده با DNA در روده بزرگ و بد از آن جانشینی آن با مولکولهای DNA باعث تغییراتی در ساختمان DNA میشود و یا اینکه باعث جهش DNA می شود که منتهی به تشکیل سلولهای سرطانی در روده بزرگ میشود.

      نتیجه این تحقیق به دانشمندن این اجازه را می دهد که با اطمینان بیشتر مصرف زیاد گوشت قرمز را عامل مهمی در تشکیل سرطان روده بدانند.دکتردیوید شوگر همچنین اضافه کرد که این سرطان دومین سرطان مهم در کشورهای غربی است که سالانه در تمام دنیا 1 میلیون نفر به آن مبتلا میشوند و تقریباً 17000 نفر جان خود را به علت سرطان روده از دست می دهند.


     پاورقی :باید اعتارف کنم که کم مصرف کردن گوشت قرمز بسیار فواید خوبی داره. من خودم برای اینکه به خودم اثبات کنم که این فرضیه درسته به مدت چهار ماه اصلاً گوشت قرمز نخوردم و در این مدت فقط از ماهی مرغ و سبزیجات استفاده کردم و این به عینه متوجه شدم که ریزش مو و سفید شدن اون دیگه برام اتتفاق نیفتاد.علاوه بر این فواید بسیار زیاد دیگری مثل تسکین اعصاب هضم سریع کاهشه زمان پخت غذا ارزانی (قابل توجه کارمندان محترم دولت) و ....از فواید این امر می باشد شما هم میتونید امتحان کیند.

    ترجمه از نویسنده                                       SOURCE:HERAL WORLD

    + نوشته شده در  شنبه پانزدهم بهمن 1384ساعت 8:4 بعد از ظهر  توسط رامین عمرانی


    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 8:9 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<