سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ادعای گروه آمریکایی بر دستیابی به تکنولوژی تولید سلولهای پایه قو - من و مزرعه یه عُمره...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • نسخه ۳۰  

    ادعای گروه آمریکایی بر دستیابی به تکنولوژی تولید سلولهای پایه قوی از بیضه انسان

     

    گروهی از محققان امریکایی اعلام کردند که به تازگی توانستند سلولهای پایه  قوی ای را از سلولهای نابالغ بیضه انسان به دست بیاورند که توانایی تبدیل شدن به سلولهای بافت های مختلف از جمله قلب دستگاه عصبی استخوان و غیره را دارد.این گروه که در آزمیشگاه آیرواینه در کالیفرنیا  غالبا بر روی سلولهای رویان نابالغ بیضه و تخمدان تحقیق می کنندتا کنون نتیجه این تحقیق را به مرکز ثبت تحقیقات ارائه نکردند و فقط در جلسه ای که در رابطه با تازه های سلولهای پایه در والنسیا اسپانیا برگذار شده بود به بحث و  تبادل نظر گذاشتند.

     

    دانشمندان بسیار خوشبین هستند که با استفاده از سلولهای زایا بتوانند در  پیوند زدن اعضا.فروکشت و سایر زمینه های پزشکی استفاده نمایند.هر چند که به علت حساسیت موضوع و احتمال کپی برداری از نتایج سایر تحقیقات و... نتایج این تحقیق قبل از ثبت باید به صورت موشکافانه ای مورد بررسی قرار  بگیرد.

     

    قسمتی از متن تحقیق که در سمینار والنسیا در اسپانیا عنوان شد شامل بخش زیر است.

     

    "سلولهای زایای گرفته شده از انسان می تواند در درمان بیماریهایی که نیاز به نمو دوباره سلول در بافت و یا اندام دارند مورد استفاده وسیع قرار گیرد".

     

    سیلویا از اعضای گروه در بخشی از سمینار اعلام کرد که قبلا نیز این آزمایشت با  موفقیت بر روی سلولهای مفز قلب استخوان و غضروف نیز انجام شده بود و  اکنون ما به دنبال این هستیم که نقش و چگونگی عمل سلولهای زایا بخصوص سلولهای بیضه را درتبدیل شدن به سلولهای پایه بدانیم".

     

     

     

    نمونه های مورد آزمایش در این گروه سلولهای بیضه مردان بین ۲۶ تا ۵۰ سال بودند.این سلولها توسط روشهای مختلف کشت سلول پرورش داده شدند تا اولا به  عنوان یک سلول پایه شناخته شوند و ثانیا بتوانند تبدیل به انواع بافتها و اندامها شوند.سیلویا همچنین افزود تمام تلاش و هدف ما این است که پر توان ترین سلولهای پایه را برای تبدیل به بافتهای مختلف و برای درمان ماکزیمم بیماریهای ممکن استفاده کنیم.در اوایل سال جاری میلادی در پی رسواییه محقق صاحب نام ژنتیک کره جنوبی دکتر ونگ وو سوک به علت اعلام داشتن دو تحقیق جعلی مبنی بر کلونینگ سلولهای انسانی از داوطلبان و استفاده از آنها برای تولید سلولهای پایه اکنون ضوابت سنگین تری برای قبول و ثبت نتایج تحقیقات اتخاذ میشود.

     

    همچنین گراد هاسنفس از دانشگاه جرج اگست آلمان اعلام کردند که موفق به تولید سلولهای پایه از موش شده اند.وی همچنین ادعا کرد که از نتایجی که از تحقیق بر روی موش بدست آورده است کمک بزرگی در انجام دادن چنین آزمایشاتی بر روی سلول های زایای انسان خواهد کرد.

     

    نقل از خبرگزاری رویتر

     

    *******************************************

    چگونه سلولهای پایه خاصیت درمانی پیدا می کنند

     

    سلولهای پایه مهمترین سلولهای بدن هستند و دانشمندان در صدد پیدا کردن  این هستند که چگونه میتوان از این سلولها برای تعویض بافتهای از بین رفته بدن.رشد اندام جدید و درمان و بررسی بیماریهای گوناگون استفاده کرد.

    این سلولها منشا بسیاری دارند و در تمام بدن نیز موجودند هر چند که شناسایی آنها کمی مشکل است.سلولهایی نظیر سلولهای استخوانی که از آنها سلولهای پایه گرفته میشود تنها میتوانند در قسمتهای محدودی از بدن کارایی داشته باشند.این گونه سلولها معمولا برای درمان سرطان به کار می روند.در واقع برای ترمیم سلولها و بافتهای سرطانی کاربرد دارند.بعضی سلولها که از رویان گرفته میشوند نقش پذیری بهتری از خود نشان میدهند.به سلولهایی که از رویان نابالغ گرفته میشوند اصطلاحا بلستوسیت نامیده میشوند.این سلولهای جنینی می تواند در تمام بافتهای مختلف بدن جای گرفته و تقسیم انجام دهند و تبدیل به سلولهای بافت میزبان شوند.

    مشکل کار کردن با سلولهای جنینی اعتقادات انسانی می باشد.عده بسیاری از مردم  اعتقاد دارند که استفاده از این سلولها باعث نابود کردن زندگی یک انسان میشود.بنا بر همین اعتقاد نیز دولت فدرال ایالات متحده همکاری هر شخص و یا ارگان مالیات پرداز به دولت را با این گونه تحقیقات اکیدا ممنوع اعلام کرده است.

    دو متد معمول برای بدست آوردن سلولهای پایه از انسان

     

    سلولی که از روشهای زیر بدست می اید خواص سلول پایه جنینی را دارد ولی نمیتواند به بافت خاصی در بدن تبدیل شود.

    متد اول:Current Stem Cell Method

    ۱: DNA از سلول بالغ به سلول تخمک بدون هسته تزریق میشود.  

    ۲: سلول تقسیم میشود و تشکیل یک توده سلولی می دهد. 

    ۳: بعد از ۵ روز یک بلستوسیت تشکیل میشود.یعنی یک توپ بزرگ از سلولهای جنینی.

    ۴: این سلول اکنون توانایی تبدیل به رویان یا جنین را دارد اما سلول باید تخریب شود تا محتویات آن که سلولهای پایه هستند از آن بیرون آورده شود

     

    متد دوم:Altered Nuclear Transfer Method

    ۱:قسمتی از DNA توسط مواد شیمیایی مخصوص قطع میشود تا از رشد سلول در  مقاطع بعدی جلوگیری شود.

    ۲:توده سلولی و بلستوسیت به وجود می آید هر چند عدم وجود ژن های لازم مانع از توسعه این توده به جنین میشود.

    ۳:سلولهای جنینی به وجود آمده اند.سایره قسمت های سلول از بین میرود.

    ۴:این سلول توانایی تبدیل به جنین شدن را ندارد.

              

    + نوشته شده در  چهارشنبه شانزدهم فروردین 1385ساعت 5:8 بعد از ظهر  توسط رامین عمرانی


    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 8:48 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<