سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مصرف مسکن و خطر ابتلا به نارسایی قلبی - من و مزرعه یه عُمره...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • نسخه ۳۸

    مصرف مسکن و خطر ابتلا به نارسایی قلبی 

     طی تحقیقی دانشمندان اسپانیایی اثبات کردند بیمارانی که از مسکن های التهاب آور غیر استروییدی موسوم به NSAID مانند مسکن های ایبوپروفن و ناپروکسین استفاده می کنند به احتمال بیشتری نسبت به سایرین به علت بیماریهای قلبی در بیمارستان بستری میشوند.

    به گزارش مجله هرت (Heart) این گروه همچنین با بررسی بزرگسلانی که سابقه بستری شدن در  بیمارستان به علت عارضه قلبی را داشتند به این نتیجه رسیدند که مصرف اینگونه مسکن ها احتمال وخیم تر شدن بیماری را افزیش می دهد.دکتر هورتا و همکارانش در این تحقیق ۱۳۹۶ مصرف کننده داروهای NSAID در گروه سنی بین ۶۰ تا ۸۴ سال را که به علت نارسایی جزیی قلبی در بیمارستان بستری شده بودند به عنوان گروه یک با ۵۰۰۰ نفر از بیمارانی که نارسایی جزیی قلبی داشتند و مصرف کننده این مسکن ها نبودند به عنوان گروه دو مقایسه کردند.

     

     

    در این میان ۱۴ درصد از افراد گروه یک و ۱۰ درصد از افراد گروه دو بعدها دچار نارسایی قلبی (پیشرفته تر) و یا سایر بیماریهای قلبی شدند. این تحقیق همچنین نشان داد که مصرف NSAID در بیمارانی که سابقه بیماری قلبی خفیف داشتند احتمال ابتلا به بیماریهای حاد قلبی را ۳۰ درصد افزایش می دهد.

    پی نوشت ها  

    ۱: گروهی از مسکن ها دارای مقادیری از مشتقات مواد روان گردان مانند تریاک میباشند که در صورت مصرف بی رویه فرد را ناخواسته مبتلا به اعتیاد به مسکن می کنند.

    ۲: از عوامل مهم دخیل در بیماریهای قلبی میتوان به الکل.فشار خون بالا. نارسایی کلیه.دیابت.سیگار چربی خون بالا.استرس سابقه بیماری قلبی در خانواده و...اشاره کرد

    ۳:در هنگام سفر به امارات متحده از حمل مسکن استامینوفن کدیین جدا خودداری کنید.این مسکن به علت دارا بودن کدیین که از مشتقات تریاک و اعتیاد آور میباشد در امارات ممنوع می باشد.هر چند که کدیین از بهترین آرامش دهنده ها (بدون بیهوشی و یا بیحسی) می باشد.ولی حمل آن در امارات برابر با حمل ماده مخدر می باشد که متعاقبا برخورد قانونی نیز به همراه خواهد داشت.

    + نوشته شده در  پنجشنبه یازدهم خرداد 1385ساعت 6:41 بعد از ظهر  توسط رامین عمرانی


    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 10:44 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<