سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Ramin - من و مزرعه یه عُمره...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • سیر تاریخی

    حجامت نام یک روش درمانی پیچیده است که بر اساس قدیمی ترین سند موجود از 3300 سال قبل از میلاد مسیح درمقدونیه انجام می شده و بعدها به یونان رخنه کرده است و در آن زمان شاخص پزشک بودن ، حجامت کردن و داشتن ابزار آن بوده است .

    اوراق پاپیروس که از عصر باستان بدست آمده نیز نشان می دهد که حدود 2200 سال قبل از میلاد مسیح ،حجامت امری رایج بوده است .

    بقراط که حدود 400 سال قبل از میلاد مسیح می زیسته است با روشهای مختلف حجامت آشنا بوده است و در آثار خود به موارد استفاده و منع آن اشاره کرده است.

    در آثار جالینوس نیز مطالب متنوعی در مورد حجامت بر جا مانده است .

     

     

    تعریفحجامت در واقع اعمال یک استرس فوری به سیستم ساکن دفاع عمومی بدن است تا آن را برعلیه کلیه عوامل درونی و بیرونی هشیار و فعال نماید.

    بیشترین کاربرد حجامت در بعد پیشگیری است و با مکانیسمهای مختلفی  از جمله تنظیم سیستم ایمنی ، تنظیم ترکیبات شیمیایی و هورمونی خون و تنظیم سیستم اعصاب خودکاربدن ازابتلا به انواع بیماریها پیشگیری می کند .علاوه براین حجامت کاربرد های در مانی نیز دارد به نحوی که در در مان برخی بیماریها مانند سردردهای عصبی ومیگرنی ، چربی ، قند و اوره خون ،سنگهای کلیوی و کیسه صفرا موثر است

    انواع حجامت

    در کشور های غربی حجامت تقریبا به ده روش انجام می شود ولی درطب سنتی ایران حجامت بطور کلی به دو دسته تقسیم می شود :

      حجامت خشک :

        حجامت خشک که در فرهنگ عامه به لیوان گذاری معروف است به شیوه خلا گرمایی و از طریق گذاشتن پنبه در حال سوختن در ته لیوان و گذاشتن لیوان در موضع انجام می شود 

    حجامت تر:

              در این روش پس از اینکه پزشک موضع حجامت را ضد عفونی نمود ،با استفاده از یک لیوان یکبار مصرف مخصوص حجامت وبا دستکاه مکش ، عمل بادکشی را انجام میدهد . خلا ایجاد شده در لیوان باعث تجمع مواد سبک خون مویرگی در موضع حجامت می شود .سپس پزشک لیوان را از موضع جدا نموده و با یک تیغ یکبار مصرف چند خراش سطحی به عمق نیم تا یک میلی متربه صورت مایل ایجاد می کند. سپس دوباره لیوان را گذاشته و عمل مکش را انجام می دهد.این عمل سه تا پنج مرتبه انجام می شود و در مجموع حداکثر 50 تا 75 میلی لیتر خون از بدن شخص خارج می شود .البته بدن در مدت زمان بسیار کوتاهی قادر به باز سازی این مقدار خون است .

     

     

    توصیه های قبل از حجامت

      بهتر است با شکم خالی حجامت انجام نشود . بنابراین یکساعت قبل از حجامت (ترجیحا شربت عسل ) یا آب انار یا ماءالشعیر لیمویی میل نمایید.

      مصرف سیگار در روزی که قصد حجامت دارید ممنوع است.

      تا 12 ساعت قبل و بعد از حجامت مقاربت جنسی انجام نشود.

      قبل از حجامت حتما عینک را از چشم بردارید.

     

      توصیه ها ی بعد از حجامت

    تا 24 ساعت پس از حجامت از مصرف سیگار بپرهیزید.

      تا 12 ساعت پس از حجامت از خوردن ترشی ،لبنیات ،ماهی و غذاهای شور بپرهیزید.

      تا 24 ساعت پس از حجامت از انجام کارهای سنگین و نیز مقاربت جنسی اجتناب کنید.

      برای جبران ضعف احتمالی ،توصیه می شود بعد از حجامت یک لیوان شربت عسل یا ماءالشعیر لیمویی و یا یک عدد انار میل کنید.

      جهت جلوگیری از عفونت زخم ،حداقل تا12 ساعت پس از حجامت استحمام نکنید.

      صبح روزپس ازحجامت می توان استحمام کرد ،اما موضع حجامت را فقط با آب خالی (بدون استفاده از لیف و صابون ) بشویید.

    در مورد چه افرادی نباید حجامت انجام شود

      زنان باردارتا پایان ماه چهارم نباید حجامت نمایند.

      افراد دچار مشکلات انعقادی مثل کمبود پلاکت و بیماران هموفیلی

      حجامت زنان در ایام قاعدگی بویژه اواخر این دوره ممنوع است.

     

     

     لازم به ذکر است حجامت یک روش درمانی پیچیده و دارای ظرافت های گوناگون است که تجویز و اجرای آن حتما باید زیر نظر پزشکان آموزش دیده و دارای پروانه حجامت مورد تایید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.



    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 11:39 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    نسخه ۵۶

    چگونه دمای ستاره ها محاسبه میشود؟

        آیا تا بحال به ذوب شدن آهن و فولاد توجه کرده اید.حتما بخوبی متوجه شده اید که در ابتدا رنگ فلز سرخ میشود.با افزایش دما این سرخی تبدیل به رنگ نارنجی و زرد و در هنگام ذوب شدن سفید میشود.در واقع این تغییر رنگ فلزات در هنگام ذوب شدن ناشی از دمائی است که در آن قرار میگیرند.به همین طریق میتوان دمای سطحی ستارگان را نیز محاسبه کرد.

    ستاره های سرد با دمای حول و حوش 3000 درجه سانتی گراد به رنگ قرمز دیده میشوند.

    ستاره های داغ با دمای سطحی 10000 درجه سانتی گراد آبی رنگ به نظر میرسند .

    خورشید با دمای سطحی 5500 درجه سانتی گراد به رنگ سفید و زرد دیده میشود.

    البته برای اینکه نور سطح یک ستاره را به درستی پیدا کنیم نیاز به تلسکوپ های وی‍‍ژه آن داریم چون نور ستاره ها به علت دوری بسیار از سطح زمین با چشم غیر مسلح سفید به نظر میرسد.

    استفاده از پرتو رادیوم در درمان سرطان

    رادیون یک عنصر رادیو اکتیو است.به بیان ساده رادیوم میتواند در مدت زمان مشخصی به عناصر دیگری تبدیل شود.در حین این عمل انرژی بالائی از هسته اتم آن به بیرون ساطع میشود.این انرژی به صورت اشعه های نامرئی میباششد که بر هر جسمس که برخورد کند آنرا دچار اشکال میکند.

    بدن انسان روزانه میلیونها عمل مختلف و تقسیم سلولی انجام میدهد.گاهی در یکی از قسمتهای بدن تقسیم سلولی دچار نقص میشود و اگر بدن نتواند آنرا کنترل کند توده سلولی جدیدی به نام تومور در آن ارگان از بدن تولید میشود و در صورتی که این توده برای بدن مشکل ساز شود اصطلاحا به آن توده بدخیم و به بیماری آن سرطان میگویند.

    درمان سرطان نیازمند دانش تخصصی و فوق تخصصی پزشکی میباشد.در یکی از روشهای از بین بردن تومورهای سرطانی در بدن انسان از خاصیت رادیو اکتیوی بعضی عناصر مانند رادیوم کمک گرفته میشود که عملی بسیار دقیق ،حیاطی و موثر به شمار می آید.

    در این روش پرتوهای باریوم توسط دستگاهی به صورت دقیق به قسمتی از بدن که تومور دز آن قرار دارد هدف گرفته میشود و این پرتوها تومور را از بین میبرند و یا مانع گسترش بیشتر آن میشوند.در حین این عمل تیم متخصصی از پزشکان، پرستاران و مهندسان پزشکی تمامی نکات ایمنی را به کار میگیرند تا این پرتوها باعث آسیب رساندن به پرتوهای سالم بدن نگردد.

    پی نوشتها:

    بعد از جشن تولد وبلاگ مدتی درگیر امتحانات و مشکلات منزل بودم و وقت زیادی نداشتم که بیام و آپ کنم.از دوستای خوبم که در طی این مدت به من اظهار لطف کردند تشکر میکنم.

    هفته پیش سری به IT پارک پونا زدم.واقعا جالب بود.البته وقت عکس گرفتن پیش نیومد ولی باید اعتراف کنم که فوق مدرن بود.امیدوارم از این مراکز علمی و تحقیقاتی در ایران خودمون هم بیشتر داشته باشیم و بتونیم از پتانسیل بالای جوونامون در مسیر تولید علم بیشتر استفاده کنیم.

    نتیجه امتحانامون یک ماه دیگه میاد.دعا کنین که نتایج طوری باشه که همین الان کتابا و جزوه های ترم قبلو برم پاره کنم (به یاد پیک نوروزیهای دوران راهنمائی).

    راهنمای زندگی و تحصیل در شهر پونا رو آماده کردم که میتونین از قسمت سایتهای مفید اونو مطالعه کنین.باور کنین ماهیانه بیش از چهل - پنجاه نفر میومدن و در مورد پونا از من سوال میکردن و من هم طبق وظیفه هر روز چندین ساعت برای جواب دادن به سوالاتشون صرف میکردم و جون اکثرشون سوالات تکراری داشتند سعی کردم اون ها رو به صورت یک مطلب کلی آماده کنم و در اختیارتون قرار بدم و اگر پس از مطالعه اون باز هم سوالی داشتین میتونین به من ایمیل بدین.فقط درخواست من اینه که حتما مطمئن بشین سوالتونو در راهنما چواب ندادم و بعدش  سوالتونو از من بپرسین.

    نتیجه جالب بررسی وبلاگهای فارسی از دیدگاه وبلاگستان فارسی

    در شش ماهه اول سال جاری وبلاگستان فارسی در حرکتی زیبا به بررسی و آمار گیری از صد وبلاگ فارسی که بصورت تصادفی از بین وبلاگهای سیاسی و اجتماعی ایران انتخاب شده بودند پرداخت. از بین این صد وبلاگ وبلاگ من، وبلاگ راجو و وبلاگ ایروا بصورت تصادفی انتخاب شده بودند.باور کنین نتیجه هائی که این دوستان از آمارگیری از وبلاگ من اعلام کرده بودند اینقدر غیر واقعی و سطحی بود که هر کس رو به خنده وامیداره.این نتایج ( از وبلاگ من ) کاملا به من اثبات کرد که این دوستان فقط یک نگاه سر سری به صفحه اول وبلاگها مینداختن بعد هر چی فهمیدن سریع توی جدول و آمار میبردن.

    از جمله آمارهاشون در مورد وبلاگ من :

    •  ۱۵ آپدیت در یک ماه (اصلا توجه نکردن که اپدیت های تیر ماه تماما آپ های وبلاگ رامین بایوتک در بلاگفا بوده که هک شده بود و من در مورد اون در ۳ نسخه وبلاگ توضیح کافی داده بودم)
    • تعداد بازدید کننده نامعلوم (بازدید این سایت از طریق پرشین استت در اختیار همه قرار دارد)
    • مربوط به موضوع اجتماعی وسیاسی ( اینو دیگه خودتون قضاوت کنین )

    *******************************************************************

    چیزی که منو تحریک کرد این مطلب رو بنویسم این بود که اگر قراره وبلاگها رو اینقدر در زمینه های سیاسی و اجتماعی موثر بدونیم (که هستند) که بیایم و ازشون آمار گیری بکنیم، باید این حرکت بگونه ای باشه که از آمار حاصل از اون بشه برای تصمیم گیریهای مهم و ... استفاده کرد و زمانی که به این شکل آمارگیری انجام بدیم کاری بیهوده و بیمنظوری بیش انجام ندادیم.

    امیدوارم وبلاگستان فارسی در آینده از افراد خبره تر و متعهد تری در این زمینه استفاده کند. 

    *******************************************************************

    ترانه زیبا و تاثیر گذاری که یه سبک رپ در حمایت از غیرت و تعصب ایرانی به زیبائی تنظیم شده رو از اینجا دریافت کنید. ازاینجا دانلود کنید



    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 11:35 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ۱:نرمش چیست؟

    انجام حرکات ساده ورزشی به منظور حفظ تناسب اندام و سلامتی نرمش نامیده میشود.

    ۲:اهمیت نرمش:

    تناسب اندام شامل وزن (نسبت به قد) ، استخوان بندی، ماهیچه و مفصل مناسب ، سلامت فیزیولوژیکی و داشتن سیتم ایمنی قوی می باشد.نرمش باعث دست یابی به تمام این جنبه های سلامتی میشود و در نهایت کیفیت زندگی فرد را افزایش میدهد و از این جهت اهمیت ویژه ای برای انسان دارد.

    ۳:فواید نرمش :

    نرمش منظم و اصولی باعث جلوگیری از فشارخون بالا ، چاقی، بیماریهای قلبی ، دیابت نوع دوم، بیخوابی و خواب نامنظم ، سرطان و افسردگی میشود.نرمش انرژی بدن را افزایش میدهد.نرمش باعث تولید آندروفن و سایر هورمونهای مفید در بدن میشود.نرمش همچنین بهترین ابزار برای پیشگیری از انواع بیماریهای عصبی و ماهیچه ای میشود.به یاد داشته باشید که نرمش منظم تاثیر بسزائی در سلامتی روحی ، امید به زندگی و خوشبینی شما به حوادث دارد.

    ۴:توضیح فواید نرمش :

    نرمش به علت آنکه مدام ماهیچه ها و اندامهای مختلف را که در زندگی روزمره کمتر تحرک دارند به حرکت وا میدارد باعث تقویت آنها میشود و به همین ترتیب انعطاف پذیری این اعضا را افزایش میدهد.ورزش با سوزاندان کالری و استفاده از ذخیره های چربی در بدن تاثیر چشمگیری در درمان و پیشگیری از چاقی دارد.در حالت کلی میتوان گفت که نرمش تاثیر فوقالعاده ای بر تمامی سیستمهای بدن انسان دارد.

    ۵: دسته بندی نرمش ها

    در حالت کلی نرمش ها به سه دسته تقسیم میشوند.

    • انعطافی : مانند کشیدن ماهیچه های ران
    • هوازی یا آئروبیک : مانند قدم زدن و طناب زدن
    • بی هوازی : مانند کار با وزنه

    ۶: آیا نرمش میتواند خطرناک هم باشد؟

    دقیقا! نرمش اصولی و مرتب به همان اندازه مفید است که نرمش های بی برنامه و بیش از حد و بدون رعایت نکات ایمنی میتواند برای شما مضر باشد.برنامه نرمش باید بگونه ای باشد که هیچگاه باعث خستگی مفرط نشود. نرمش مطلقا باید مطابق با رژیم غذائی، وزن، سن، رژیم داروئی و... شما باشد که توصیه میکنم هر کس برای یک بار هم که شده شخصا به متخصص تغذیه و سلامتی مراجعه کند تا برنامه نرمش مناسب خود را دریافت کند.

    ۷: نرمشهای فیزیکی و موثر در تناسب اندام

    شاید اشتباه نکنیم اگر بگیم که درصد قابل توجهی از افراد نرمش را فقط و فقط بخاطر حفظ تناسب اندام انجام میدهند.به این افراد توصیه میشود که در نرمشهای روزانشون این حرکات را بگنجانند.

    آیروبیک، ورزشهای سوئدی مانند پرس سینه، دوچرخه سواری، رقص، استفاده مرتب و با برنامه از دستگاههای ورزشی مختلف، آهسته دویدن، بالا و پائین پریدن،شنا و ....

                                   

    ۸:پوشش مناسب برای نرمش :

    همواره از لباسهای ورزشی باز و آزاد استفاده کنید.هیچوقت از لباسهای نایلونی و پلاستیکی استفاده نکنید چون مانع از تعریق مناسب و تنفس پوست شما میشود.در پیاده روی های روزانه حتما دستها باید آزاداهنه و با آهنگ حرکت یکسان با پاها حرکت کند و به همین دلیل به خانم ها توصیه میشود که هنگام پیاده روی چادر نپوشند. کفشی که برای نرمش استفاده میکنید نرم و کاملا چسبیده به پا باشد.کف آن نباید آنقدر نازک باشد که حس بدی هنگام دویدن به شما دست دهد.قیمت کفشهای اصلی و مخصوص نرمش مقداری گران تر از سایر کفشهای ورزشی است ولی یکبار خرید آن برای مدت بسیار طولانی شما را از خرید مچدد بی نیاز میکند.

    ۹:زمان مناسب نرمش :

    همانطور که قبلا نیز اشاره شد نرمش باید با رژیم غذائی متناسب باشد.به این جمله باید اصافه کرد که زمان نرمش نیز باید متناسب با نوع و مقدار و کیفیت تغذیه متناسب باشد.معمولا توصیه میشود تا ۲ ساعت پس از خوردن غذا باید از نرمش اجتناب کرد.

    توجه داشته باشید که نرمش در هوای بسیار گرم و یا بسیار سرد نتیجه معکوس بدنبال خواهد داشت.

    ۱۰: بی درد سر ترین نرمش :

    پیاده روی- حتی اگر در مسیر منزل تا محل کار و با لباس رسمی باشد- بعنوان یکی از مفید ترین و آسان ترین انواع نرمش به شمار میرود.پیاده روی سریع با گردن افراشته و با انقباض عضلات شکم و فدمهای بلند بیشترین اثر(نسبی) را در سوزاندن کالری دارد.علاوه بر این نیازمند هیچ ابزار خاص و یا دانش خاصی نیست. مفرح و ارزان هم هست.فقط به یاد داشته باشید که قبل از پیاده روی حتما تصمیم به این کار داشته باشید.شما ممکن است بسیاری از افراد را دیده باشید که در طی زندگی خود همیشه پیاده روی میکردند ولی در آخر به علت پوکی استخوان و بیماریهای عضلانی در پیری فلج شدند.علت این است که این افراد قبل از پیاده روی و در حین آن هیچگاه پیاده روی را بعنوان یک نرمش انجام نمیدادند بلکه به ابزاری برای رسیدن به مقصد بوده است.از این جمله میتوان نتیجه گرفت که نرمش بدون تصمیم قبلی و آمادگی روحی نمی تواند تاثیر واقعی خود را بر بدن اعمال کند.

    پی نوشتها:

     ویدئوی زیر برای من اونقدر جالب بود که حیفم اومد لذت دیدنش رو با شماها تقسیم نکنم.در همین رابطه این عکسها رو هم ببینید.

    exercise   www.raminbioteh.tk         exercise and fitness  www.raminbiotech.tk



    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 11:24 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    نسخه ۵۴

    پیش نویس

    همونجور که در پشت قبلی هم گفتم این روزها در حال امتحان دادن هستیم و بشدت برناممون فشرده است.ولی خوشبختانه در بین امتحانا به مناسبت دیوالی که بزرگترین عید هندوهاست مدتی تعطیل هستیم.از همون ابتدا هم که برنامه امنحانا رو که گرفتم بقول یکی از دوستان چشمم دنبال همین تعطیلیها بود که بتونم از این دوران به عنوان سکوی پرتاب برای گرفتن نمرات بهتر استفاده کنم.ولی باز هم تقدیر طور دیگری رقم خورد.

    روزی که این تعطیلات شروع شد یک سرما خوردگی ساده گرفتم که ۲ روز بعد همین سرما خوردگی بلائی به سرم اوورد که ۲ نوبت در بیمارستان بستری شدم.روز اول بخاطر درد شدید در قسمت کمر و شکم همراه با سرما خوردگی به بیمارستان رفتم که من رو مشکوک به دنگو تشخیص دادند و از ۹صبح بستری شدم و پس از آزمایشات مختلف معلوم شد هر چند که پلاکت خونم مقداری پائین بود(۱۷۸) دنگو نگرفتم و با تجویز مسکن بعد از ظهر ترخیص شدم.مسکن ها اینقدر قوی بود که تا خوردم به خواب سنگینی فرو رفتم.نیمه شب از درد کمر و شکم از خواب پا شدم و دوباره مسکن خوردم تا صبح که دیگه بزور خودمو رسوندم بیمارستان و اونجا منو برای آزمایش فرستادن. ولی نتیجه هیچی نشون نداد .برای دکتر ها هم خیلی عجیب بود.خلاصه اونروز گذشت تا فرداش که دوباره درد شروع شد و من رفتم پیش یک پزشک ایرانی که ایشون تشخیص داد که سنگ کلیه دارم و بعلت اینکه سنگ خیلی کوچیک بوده در سونوگرافی معلوم نشده.با مصرف داروهائی که ایشون (دکتر کامران) تجویز کردند خدا رو شکر الان ۲۴ ساعته که حالم رو به بهبودیه و در خدمت دوستان هستم.(هر چند تا حالا خبری از سنگ نبوده).در هر صورت این چند روز خیلی خیلی به من سخت گذشت.امیدوارم دوستانم همواره از لحاظ روحی و جسمی در سلامت و صحت باشند.

     

    اصل مطلب

    دانستنیهای جالب در مورد سالاد

    سالاد چیست؟

    نوعی خوراکی است که مواد اولیه آن به صورت خرد شده با هم ترکیب میشوند.مواد اولیه میتواند سبزیحات خام یا آب پز، تخم مرغ، گوشت، میوه، ماهی و ... باشد که معمولا توسط یک لایه از سس و یا روغن زیتون و ... تزئین و پوشیده میشود.سالادها گاها به عنوان وعده اصلی سرو میشوند ولی معمولا همراه با غذای اصلی یا به عنوان دسر مصرف میشوند.معمولا سرشار از ویتامین هستند و بسته به نوع ‍ر‍ژیم غذائی فرد (البته اگر رژیم غذائی مد نظر باشد) میتوان آنها را به صورتهای مختلف تهیه کرد.

    اندر معنی و ریشه سالاد!

    کلمه سالاد(Salad) که واژه ای انگلیسی است از واژه (Salade) در زبان فرانسه اقتباس شده است.این  نیز خود از کلمه ای لاتین با عنوان (Salata) ریشه میگیرد.جالب است بدانید کلماتی مانند سس و سوسیس نیز از همین ریشه میباشند

    سالادهای روزانه

    بسیاری از مردم از جمله خود من علاقه مند به مصرف سالاد حداقل یک بار در روز میباشند.این عادت پسندیده باعث افزایش طول عمر سلامتی و نشاط در شخص میشود.در این قسمت میخوام بهترین محتویات رو برای یک سالاد روزانه بیان کنم.از سبزیهای خام مانند گوجه فرنگی(لازم به ذکر است گوجه فرنگی از نظر گیاه شناسی یک میوه است و نه سبزی) خیار، فلفل (چه تازه و چه بصورت پودر) فارچ، پیاز، هویج تربچه استفاده کنید.علاوه بر اینها از سبزیجاتی که پهن برگ هستند مانند کلم اسفناج ، کاهو نیز میتوانید استفاده کنید.این یک ترکیب عالی برای سالاد روزانه سرشاز از پروتئن و آنتی اکسیدان مناسب برای پیشگیری از سرطان شادابی پوست و ... میباشد.توصیه میکنم  مثل من زیاد از مایونز و هزار جزیره و کلا سس هائی که کالری بالائی دارند استفاده نکنید.روغن زیتون یک چاشنی مناسب رای سالاد سبز میباشد.شما میتوانید با اضافه کردن زیتون، سیب زمینی آب پز، پنیر، پاستا و انواع ماکارونی به این سالاد اون رو تبدیل به یک وعده غذائی کامل بکنید.

    نکته:

    برای درست کردن سالاد روزانه از کلمی استفاده کنید که سبز تیره باشد.هر چه تیرگی آن بیشتر باشد ویتامین و مواد شیمیائی مفید برای بدن بیشتری در خود دارد.سعی کنید حتما از اسفناج استفاده کنید.بخصوص اگر دختر خانمی بین ۱۲ تا ۲۰ یا ۵۰ تا ۶۰ سال دارید.تاثیرات بلوغ و یائسگی در این سنین نیاز بدن به منبع آهن را بیشتر از پیش میکند.دول ۳ کربینول ماده ای بسیار مفید در کلم میباشد که هر چه کلم را بیشتر بجوید این ماده بیشتر جذب بدنتان خواهد شد.روغن زیتون دارای چربیهای غیر سیر شده ای است که تاثیر بسزائی در سلامتس قلب و خوش خلقی انسان دارد.تاثیر روغن زیتون بر رفتار و ظاهر فرد را میتوان به روشنی در ایتالیائیها دید.

    نتیجه یک تحقیق جدید در مورد سالاد:

    اگر هر روز از سالاد سبزیجات خام تازه در برنامه غذائی خود استفاده میکنید مطمئن باشید که از همین الان سد بزرگی در مقابل سرطان وبسیاری از بیماری های قلبی دربدن خود بنا کرده اید.در تحقیقی جدید که در دانشگاه ایالت لویسیانا انجام گرفت مشخص شد مصرف سبزیجات خام و به رنگ سبز تیره بصورت سالاد و به مقدار یک وعده در روزباعث افزایش سطح اسید فولیک ویتامین سی و ای لیکوپن آلفا و بتا کاروتن در خون میشود.

    پی نوشت ها:

    1:آقای مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما چند روزی در پونا بودند و استقبال بسیار شایسته ای از ایشان توسط بالی وودیها انجام شد.کنفرانسهای مهمی هم در جریان فستیوال برترین فیلمهای آسیا بصورت ویژه با حضور ایشان برگزار شد.پس از انوشه انصاری این دومین بار است که چندین بار در طی چند روز در رسانه های هندی یک ایرانی حسابی آبرو داری کرده.حقیر به خاطر این مسئله از طرف دانشجوبان پونا از ایشان کمال تشکر را دارم.

    2: دیوالی (=بزرگترین جشن هندوها ) شروع شده.بطور کل هندیها صبح تا شب که در حال رقص و دست هستند.اما امان از اینکه یک بهانه هم گیرشون بیاد.اونم بهانهای به کت و کلفتی دیوالی.باور کنید اینقدر ترقه و فشفشه میزنن که اگر شب برقها رو خاموش کنید اطاقتون مدام زیر نورهای زرد و قرمز آتش بازیشون روشن باقی میمونه.سر و صدا هم اینقدر زیاده که مطمئنم اگر یک ایرانی برای دفعه اول بیاد و اینجا رو ببینه بدون شک سرسام میگیره.سر و صدا گاها به حدی میرسه که از ۲۰ سانتی هم اگر داد بزنی بغل دستیت صداتو نمیشنوه.با اینکه دیوالی دیشب ساعت ۱۰ شروع شد ولی اوج جشن وترقه بازیشون فردا از ساعت۲ شب شروع میشه.

    3: همسایمون داشت دخترشو وسط جشن دعوا میکرد.برام جالب بود که بدونم دلیلش چیه.فکر کردم حتما دختره یه خفن کاری ضایع کرده و شایدم یک بی تربیتی و بی احترامی کرده.ولی بعدا فهمیدم که دختره بلد نبوده یک نوع خاص از ترقه رو روشن کنه.

    4:ترقه های هندی دقیقا صدائی معادل شلیک فشنگ از تفنگ کلاش داره.حسابشو بکنین که ۲۰۰ تا ترقه رو یه هم میبندن و میندازن وسط بعد حلقه میزنن دورش و از بالا پائین پریدن اون همه ترقه حال میکنن.

    ۵:شنیدم که آقای هاشمی از پرشین بلاگ استعفا داده و هیچ خبر و یا بیانیه ای در این زمینه از طرف پرشین بلاگ صادر نشده است.واقعا متاسفم.ایشون از بنیانگذاران وبلاگ و وبلاگنویسی در ایران بودند ولی امروز مورد بیمهری از طرف سایر مدیران پرشین بلاگ قرار میگیرند.برای ایشون آرزوی موفقیت و سلامت دارم.

    ۶:پیشاپیش عید سعید فطر رو به تمام دوستان عزیزم تبریک عرض میکنم.



    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 11:22 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    نسخه۵۳

    سلام

    دوباره فصل امتحانای دانشگاه پونا شروع شد تا گوشه دیگری از بی برنامگی در ارتباطات بین دانشگاه و کالج در پونا به نمایش گذاشته شود.لازم به ذکر است از صد نمره ای که هر درس داره ۲۰ نمره از کالج هست که بصورت امتحانات داخلی ارزشیابی میشه و۸۰ نمره اصلی از طرف دانشگاه داده میشه که که نقش اصلی در قبول شدن یا نشدن دانشجو رو داره.۲۰ نمره کالج تاثیری در قبول شدن فرد نداره ولی ممکنه گاهی باعث افتادن دانشجو بشه که چون اثباتش یه مفدار وقت گیره من توضیحی در این مورد نمیدم و اگر هم بدم میدونم شما اهل خوندن اینجور چیزا نیستید.

    امتحانای ما از روز جمعه هفته پیش شروع شد که یک امتحان در اون روز داشتیم.دوشنبه ۲ تا امتحان که یکی از کالج و دیگری از دانشگاه بود.سه شنبه ۳ تا داشتیم که دو تاش از کالج بود و یکی از دانشگاه و بعد از ۳ روز بیکاری تا روز شنبه و ... تا برسیم به ۱۸ نوامبر المنور دو هزار و دوصفر شش میلادی که امتحان آخر رو بدیم.یعنی تقریبا۲۵-۳۰تا امتحان در ۴۰-۵۰ روز.با اینکه میشد طوری برنامه ریزی بشه که هیچ دو امتحانی با هم در یک روز نیوفته اما این هندی های عزیز برنامه ریزی کردند تا ما تو یه روز ۳ تا امتحان داشته باشیم و در عوض وسط امتحانا یک هفته بیکار باشیم.آخه نه که اینجا بنزین خیلی گرونه این بیچاره ها دلشون نمیخواد ماها ارزمونو تو پیشرفت پترولیوم هند تلف کنیم.الهی بمیرم که این هندیا اینقدر به فکر جیب ما هستند.خلاصه که امروز که چهارشنبه ۱۲ اکتبر المکتر دو هزار و شش می باشد سر حقیر کمی خلوت شد تا مطلب مهمی رو با دوستان در میان بگذاره.

    و اما اینکه این مطلب مهم چیه چیزی نیست بجز یه چند خطی معرفی بیماری تب دنگو و راههای تشخیص و پیشگیری از اون.(از اینجا به بعد مخصوص ایرانیان ساکن هنده و اگه شما تا حالا هند تشریف نیووردین این مطلب رو نخونین چون ممکنه بینش شما رو نسبت به هند دچار ابهام بکنه و اونوقت اگه یه روزی این شانس به شما رو کرد که تشریف بیارین اینجا اونوقت ممکنه بخاطر این نوئشته رامین بایوتک به این شانس پشت کنین و اونوقته که شما نمیدونین چه گوهری رو از دست دادین ولی من میدونم و عذاب وجدان گیر پیچ و رولپلاک به من میده و ممکنه دیگه  در این حجره (رامین بایوتک) مدتها قفل بشه.القصه انتخاب با خودتونه).

    قبل از اینم که بخوام برم سر اصل مطلب باید بگم که متاسفانه بعد از بارندگیهای امسال بیماری مهلک تب دنگو در هند نمود پیدا کرده.این بیماری در ابتدا از کشمیر شروع شد و به طرف دهلی گسترش داشت و حرکت این بیماری به سمت غرب و جنوب هند که مراکز اصلی تجمع ایرانیان است من رو بر اون داشت که این مطلب رو حتی با وجود گرفتاریهای بی شمار برای دوستان پست کنم.خوب دیگه تا حالا هر چی چرت زدی و خرناس کشیدی پای مانیتور بسه دیگه. پاشو یه آبی به اون سر و صورتت بزن که اصل مطلب شروع شد.

    دنگو

    دنگو یک بیماری ویروسی است که توسط نیش پشه Aedes Aegypti در انسان ظهور پیدا میکند.

    انسان پس از ۵ تا ۸ روز از گزیده شدن توسط حشره ناقل علائم بیماری را بروز میدهد.معمولا این بیماری در دو نوع بوجود می آید.

    • تب دنگو : حاد و زکام مانند

    •  تب دنگو خونی (استخوان شکن) : نوع حاد تر که گاها باعث مرگ میشود.

    مناطق تحت تاثیر پشهAedes Aegypti

     که خوشبختانه به ایران نرسیده است.تمرکز این پشه در آسیا و آفریقاست که در آسیا بیماری بیشتر به شکل همه گیر به چشم میخورد.

    نشانه های بیماری تب دنگو :

    بروز ناگهانی تب شدید در بیمار

    سر درد شدید بخصوص در قسمت جلو سر

    درد در پشت کره پشم که در صورت حرکت کره چشم افزایش میابد.

    دردهای مفصلی و ماهیچه ای

    از دست دادن حس چشائی و عدم اشتها به غذا

    بروز لکه و بثورات سرخچه مانند بر روی سینه و اندام بالا تنه

    دلپیچه و استفراغ

    توصیه های تشخیص طبی

    در صورت مشکوک بودن بیمار به دنگو ابتدا باید :

    به صورت مداوم تب بیمار ثبت شود و آزمایش تورنیکه انجام شود.به دنبال لکه و بثورات قرمز رنگ خونی در روی پوست باشید.

    موارد مشکوک باید برای تست پلاکت آماده شوند.یکی از مهمترین علائم ازمایشگاهی دنگو سطح پائین پلاکت های خون میباشد.

    تب استخوان شکن:

    علائم بسیار شبیه به تب دنگو است.درد شدید در قسمت شکم رنگپریدگی وبیحسی و سردی پوست خونریزی از دهان بینی و لثه همراه با ظهور جوش بر روی صورت.

    استفراغ متناوب با یا بدون خون.خوب آلودگی و گیجی.

    خشکی دهان واحساس تشنگی تنفس سخت

    بهترین مکان برای تخم ریزی پشه :

    تنه خیس درختان ،گلدان،زیر گلدانی،تایر های بدون استفاده در مغازه ها و منازل،سر چاه های فاضلاب،آبگیر ها و باتلاق ها،کنار موتور یخچال ،نزدیک جلبک ها و .... مکانهائی که آب باران در آنجا جمع شده باشد و آبگیر ها مستعد ترین مناطق برای تخم ریزی و زندگی این پشه میباشد.

     

    پیشگیری :

    استفاده از توری (در صورت خوابیدن در محیط باز) و حشره کش ها.

    پوشش مناسب بدرن با پیراهن آستین بلند جوراب و شلوار در مناطق مستعد رشد پشه.

    استفاده از ماهیهائی که از تخم حشرات تغذیه میکنند در اب آکواریوم.

    تخم کش های شیمیائی مخصوص حشرات، مانند ابیت.

    استفاده از اسپری آرسول در طی روز

    بررسی و تمیز کردن مداوم گلدانها ،سایه بان پشت بام ،چاه های سر باز و....

    نگهداری غذا بصورت سر بسته و در حای مناسب.

    آموزش و رعایت بهداشت.

    دسترسی به آب بهداشتی.

    پی نوشت ها :

    تا امروز ۱۱ نفر در دهلی،۳ نفر در گوجرات،یک نفر در هایارانا،۴ نفر در کارناتاکا و ۴ نفر در کرالا به علت دنگو جان باختند.

    از سال ۲۰۰۱ تا کنون علاوه بر ایالات ذکر شده،دنگو در ایالات اریسا،سیکسم،آندرا پرادش،بیهار،چندیگر و گوا نیز گزارش شده است.

    براد پیت و آنجلیا جولی برای قیلم جدیدشون به پونا اومدند و اینم شده تیتر صفحه اول روزنامه های هند.

    موفق و سلامت باشید.

     

     



    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 11:19 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<