سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Ramin - من و مزرعه یه عُمره...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • ۱:طاسی چیست؟

    طاسی (Alopecia) از دست دادن و در واقع ریزش مو میباشد که بیشترین عارضه مورد توجه در پوست سر نیز میباشد.طاسی در مردها بیشتر از خانم ها شایع است.

    ۲:دلایل طاسی:

    دلایل متعددی برای ابتلا به طاسی وجود دارد که از مهمترین آنها میتوان به بالا رفتن سن .تغییرات ( مشکلات ) هورمونی .داشتن سابقه خانوادگی طاسی. سوختگی و یا زخم پوست سر اشاره کرد.از این میان شایعترین دلیل طاسی را میتوان سابقه فامیلی دانست.

    ۳:موها چگونه آسیب میبینند؟ 

    پوست سر دارای بیش از صد هزار  پیاز مو میباشدکه به طور پیوسته مو تولید میکنند.زمانی که یک مو از ریشه خود جدا میشود یک رشته موی جدید از همان ریشه شروع به رویش میکند.

    ریزش مو از زمانی شروع میشود که آنزیم ویژه ای هورمون تستسترون را به هورمون جدیدی به نام  دایهایدرو تستسترون ( DHT ) تبدیل میکند.DHT هورمونی است که  ابتدا باعث ریزش مو در قسمت جلو سر میشود و بعدها به سمت عقبتر و مرکز سر نیز سرایت میکند.البته این هورمون تاثیری بر موهای پشت سر و اطراف سر ندارد.

    ۴:انواع کچلی

    الف) ریزش مو مدل مردانه: علت این ریزش مو ژنتیک و سابقه فامیلی میباشد.

    ب) آلوپسی آرئاتا: که ریزش مو برگشت پذیر میباشد که البته ناگهانی اتفاق می افتد و گاها در قسمت ریش آقایان نیز دیده میشود.

    پ) آلوپسی سمی یا داروئی: علت آن حساسیت به بعضی داروها ( بخصوص شیمی درمانی ) و یا ابتلا به بیماری خاص میباشد.در این نوع ریزش مو موها بدون ترتیب خاصی شروع به ریزش با سرعت بالا میکنند.نمونه این ریزش موها در افراد سرطانی به وفور دیده میشود.

    ت)آلوپسی سوختگی: که همانطور که از نامش پیداست علت آن سوختگی پوست سر میباشد.البته ریزش مو به دلیل جراحت .اشعه X و سرطان پوست نیز در این حیطه قرار میگیرد. 

    ۵:درمانهای باستانی طاسی!!! :

    به طور تقریبی انسان۲۵ سال است که به طور جدی به دنبال راهی برای درمان طاسی سر میباشد.اما در مصر باستان انسانها از چربیهای جنازه مار. شیر. غاز. کرگدن. بز کوهی و ... پمادی برای این منظور بدست می آوردند. البرز پاپیروس ( ۱۵۵۳ سال قبل از میلاد مسیح ) معتقد بود که ریزش مو را میتوان با معجونی از آهن. سرب. پیاز. سنگ مرمر و عسل درمان نمود.(لازم به ذکر که این معجون خوردنی نبود.بلکه باید به سطح پوست سر مالونده میشد).

    ۶: درمانهای شرقی :

    اکثر شرقیها معتقد بودند اگر انسان سر و ته شود یعنی روی سرش بایستد بعلت افزایش جریان خون به مغز میتواند طاسی را درمان کند.هر چند چینی ها معتقد بودند پمادی از بیضه حیوانات و بعضی گیاهان میتواند طاسی را درمان کند.

    ۷: آغاز کشف و تولید داروهای موثر: 

    از دوران ما قبل تاریخ تا سال ۱۹۷۸ تقریبا درمان مطمئنی برای طاسی پیدا نشده بود.تا اینکه در این سال ماینوکسیدیل با نام تجاری رگین ( Rogain ) به عنوان یک ماده مناسب برای پیشگیری از ریزش مو معرفی شد.جالب اینجاست که این ماده به عنوان داروی فشار خون نیز تا آن موقع ( و حتی امروزه ) تجویز می شد.این اولین باری بود که یک دارو که واقعا از ریزش مو جلوگیری می کرد معرفی شد.

    ۸:جادوی داروهای مدرن :

    در سال ۱۹۹۸ تاثیر پروپشیا بر درمان ریزش مو اثبات شد.این دارو که برای درمان بیماری پروستات بزرگ استفاده میشد تاثیر چشمگیری در جلوگیری از ریزش مو و تشویق به رویش دوباره موهای از دست رفته داشت.

    ۹:کاشتن مو:

    این روش در سال ۱۹۸۰ به طور رسمی مورد استفاده قرار گرفت.در دهه گذشته این روش پیشرفت چشمگیری داشته است اما هنوز نتوانسته است یک روش کاملا بی خطر باشد.

    پی نوشتها

    ۱: مینا خانم سوال شما واضح نیست.البته من نمیدونم شایا خانم روی چه اصلی به شما گفتند شاید من جوابتونو ندم.اما من شخصا همیشه وقتی رو اختصاص به سوالات دوستان میدم و همیشه جوابی که به سوالات میدم یه جواب کاملا درست و بی درد سر است.چون من اگه جواب چیزی رو ندونم اصلا در موردش حرف نمیزنم و خیلی اوقات هم از دوستان گله داشتم که چرا وقتی کسی ازشون چیزی میپرسه با جوابای بی ربط و غیر واقعی مشکل دوستان رو چند برابر میکنند.در ضمن من در پست های قبلی عملا گفتم که دوستان هر سوالی که در مورد پونا و دانشگاهاش داشته باشن من در خدمتم.پس اصلا نیازی به خواهش کردن نیست.لطفا تمام سوالاتتون رو به صورت مفهوم به من ای میل بدین و من در کوتاهترین مدت در خدمتتون خواهم بود.

    ۲: هاپوتی عزیز همونجور که گفتی مصرف آب زیاد برای سلامتی کلیه خیلی خوبه.در واقع برای کل دستگاه ادراری خوبه.روشن نگه داشتن رنگ ادرار میتونه مهمترین مسئله در پیشگیری از بیماری های کلیه باشه که این هم به جز با مصرف مایعات امکان پذیر نیست و چه مایعی بهتر از آب.راستی امروز یه تبلیغ دیدم برای درمان شب ادراری.اگه اطلاعات خواستی خبر بده.

     ۳:خاطراتچی عزیز من مفتخرم به غلامی و زیر سایه امام رضا بودن.حیف از اینکه ۳-۴ ساله دلمونو خوش کردیم به زیارت اینترنتیش... 



    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 11:4 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    نسخه ۴۵

    سلام.

    خیلی از دوستان عزیز نسبت به آپ قبلی من دلخور شده بودند که چرا تو اسم مطلبتو گذاشتی افتتاح ایروا و معرفی دانشگاه پونا و اونوقت فقط متن مربوط به ایروا رو نوشتی و اینکه آیا تو ما رو سر کار گذاشتی که اگه قصدت این باشه که وای به حالت و دیگه مگه دستم بهت نرسه و ۱۰۰۰ تا تهدید دیگه.در جواب خواستم به همه بگم که خونسرد باشین.من مطلب رو نوشتم و شما نتونستین ببینین.یعنی من میخواستم ببینم که شما از امکانات وبلاگ من استفاده میکنین یا اینکه...( just wait )

    از طرفی عده ای هم از رنگ صفحه خوششون نیومده بود و میگفتن که آخه مشکی هم شد رنگ برای قالب وبلاگ و از میونه بدشون با رنگ مشکی حرف میزدند و ...

    بعضی ها هم فرمودند که چرا اینجا همه چی برق میزنه؟که منم اصلاحش کردم که به جای هر یک ثانیه هر ده ثانیه یک بار همه چی برق بزنه.

    بالاخره این اظهارات دوستان عزیز باعث شد تا من هم بر اون بشم که اولا بهشون بگم مشکی رنگ عشقه (ایول ابومسلم.فقط ببینین این فصل چه میکنه)و اینجوری در مورد مشکی اظهار نظر نکنین و ثانیا اگه به سمت راست بالای صفحه نگاه کنین خیلی خوب میبینین که من قبلا فکر سلیقه های مختلف رو کردم و منوی انتخاب رنگ صفحه هم برای احترام به نظرات شماست و اگه شما یک بار رنگ پیش زمینه رو عوض میکردین مطالب مربوط به دانشگاه پونا رو هم میتونستین ببینین.در واقع من رنگ نوشتمو با رنگ صفحه یکی کردم که شما ها رو امتحان کنم که اکثرتونم رد شدین

    در هر صورت نسخه این هفته هم آماده است و پیش روتون

    با سنگ کلیه بیشتر آشنا شویم

    سنگهای مجاری ادراری یکی از دردناکترین و شایع ترین امراض اورولوژیکی میباشند.در بسیاری از بیماران سنگ تشکیل شده به مرور زمان دفع میشود و از بین میرود.اما  همواره احتمال دوباره به وجود آمدن سنگ وجود دارد.این احتمال زمانی افزایش پیدا می کند که شخص غذاهای سرشار از اگزالاتها پروئین و سدیم مصرف کند و یا به اندازه کافی از مایعات و آب استفاده نکند.پس بنابر این بهترین روش برای جلوگیری از بازگشت سنگ میتواند پیشگیری از آن با رعایت رژیم غذائی مناسب باشد.گاها برای این منظور از دارو نیز استفاده میشود.

                                         موقعیت سنگها در کلیه                                        

    در رابطه با رژیم غذائی مناسب به منظور پیشگیری از سنگ کلیه باید گفت که باید و نبایدهای بسیاری در بین عوام رواج دارد که من رو بر این کرد که به دنبال دلایل علمی و واقعی هر کدام از آنها باشم و در  رژیمهای غذائی خاصی که  برای این منظور توصیه میشود ولی کاربردی ندارد  را به شما معرفی کنم. در اینجا با نگاهی علمی میخواهیم به بررسی انواع رژیم های غذائی توصیه شده برای درمان و یا پیشگیری سنگ کلیه بپردازیم.

    ۱: گوجه فرنگی اسفناج و از این دست

    گوجه فرنگی از آن دسته از مواد غذائی است که عوام  همواره آنرا تحریک کننده رشد  سنگ کلیه به شمار می آورند و معتقد هستند مصرف آن به بزرگتر شدن سنگ کلیه کمک میکند!!!علاوه بر آن اسفناج و بعضی از سبزیها هم به همین صفت شهره هستند.در واقع علت آنرا هم وجود کریستال های کلسیم اگزالات در این سبزیجات میدانند.اما آیا این تفکر صحیح است؟

    •  در یک تحقیق تازه طی مدت معینی مقدار مشخصی از کلسیم اگزالات به گروهی از داوطلبان سالم داده شد.در مدفوع ۹۷٪ از این افراد کریستالهای کلسیم اگزالات توسط اشعه X شناسائی شد.این نتیجه خود گواه روشنی بر عدم جذب کلسیم اگزالات از این مواد به جریان خون میباشد.

     

    • در تحقیق دیگری به گروهی دیگر رژیم غذائی فاقد کلسیم اگزالات برای مدت مشخصی داده شده بود.در ادرار این افراد هم وجود کلسیم اگزالات تائید شد.

    از بررسی نتیجه این ۲ آزمایش میتوان نتیجه کلی گرفت که هر فردی بدون توجه به رژیم غذائی سرشار و یا فاقد کلسیم اگزالات.همواره این ماده را دفع میکند.در این صورت چه چیزی میتواند دلیل حذف این سبزیجات از وعده های غذائی بیماران سنگ کلیه باشد؟

     

    ۲:شیر و سایر محصولات لبنی

    بسیاری از افرادی که مبتلا به سنگ کلیه و سنگ مثانه و ... میشوند به طور جدی مصرف شیر و محصولات لبنی با این تفکر که کلسیم موجود در آنها باعث پیشرفت در بیماری میشود کنار میگذارند.

    این یک اشتباه بزرگ است.کلسیم یک ماده معدنی بسیار مفید و ضروری در بدن میباشد.کلسیم در روند کار کردن طبیعی قلب و انقباض ماهیچه های اسکلتی بدن و لخته شدن خون (در مواقع جراحت) نقشی غیر قابل انکار دارد.اگر کلسیم مورد نیاز بدن از غذاهای دریافتی بدن جذب نشود بدن مجبور به استفاده از کلسیم موجود در استخوان ها میشود.که این خود باعث تحلیل رفتن استخوان و عدم استحکام آن میشود.بنابر این عاقلانه نیست که برای پیشگیری از سنگ کلیه مصرف لبنیات را قطع کرد.

    ۳:هسته و دانه میوه ها

    عده ای از مردم معتقد هستند که خوردن دانه میوها (مانند انگور) به علت سختی که دارد باعث تحریک سنگ های مجاری ادراری میشود.

    غذائی که ما مصرف میکنیم در معده و روده به واحدهای سازنده آن تجزیه میشود.آن عناصری که بدن نیازی به آنها ندارد دفع میشوند و آنهائی که مورد نیاز بدن هستند جذب  میشوند و به جگر فرستاده میشوند.جگر اولین فیلتر بدن میباشد که در آن واکنشهای متعدد شیمیائی صورت میگیرد.بعد از آن توسط خون به قلب منتقل میشوند.از قلب این مواد به شش ها برای دریافت اکسیژن فرستاده میشوند و برای پمپاژ به قلب بر میگردند.و دوباره از آنجا بخشی از آن کلیه فرستاده میشوند و اینبار کلیه مواد اضافی را به صورت ادرار از بدن خارج میکند...

    پس چطور این امکان وجود دارد که هسته نامغذی یک میوه از این همه فیلتر بگذرد و در کلیه باقی بماند و باعث تشکیل سنگ کلیه شود؟

     

                    

                                                            اندازه یک سنگ کلیه

    ۴:خوردن خاک و گل در دوران طفولیت

    اکثر کودکان (بهتر بگم هممون) اقدام به خاک خوری میکنند که نتایج آن به صورت اسهال و یا یبوست و ... بروز پیدا میکند و نه به صورت سنگ.

    ۵:مصرف گوشت

    هیچ گواهی وجود ندارد که اثبات کند مصرف گوشت (قرمز و سفید ) باعث سنگ کلیه میشود اما در بعضی جوامع مانند ایالات متحده هنگام سنگ کلیه توصیه ای بر استفاده از این فراورده ها نمیشود.

       ۶؟آب معدنی و آبهائی که از دل کوه سرچشمه میگیرند

    این آبها دارای مقادیر بالائی از مواد معدنی هستند که به همین دلیل توسط عده ای تشدید کننده سنگ کلیه (مجاری ادراری) به حساب می آیند.اما شخصا هیچ تحقیقی که این ادعا را اثبات کند نیافتم.اگر شما اطلاعاتی دارین به من هم بگین.

    ۷:اثر چربی و فشار خون

    در این مورد هم من چیزی پیدا نکردم.مثل اینکه تعداد افرادی که دارای چربی خون و یا فشار خون بالا هستند و از انواع سنگهای مجاری ادراری رنج میبرند کم نیست ولی در مجموع نمیتوان فشار و چربی خون بالا را علتی بر تشکیل سنگ کلیه دانست.  

     سنگ کلیه یک بیماری ارثی نیز به شمار می آید و مردها چهار برابر زنان به این بیماری دچار میشوند.

    با تشکر از دکتر باپات (Bhapat)

    مشاور و متخصص بیماری های اورولوژیک



    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 11:3 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    نسخه ۴۴


    پس از مدت ها انتظار بالاخره امروز وبگاه جامعه مجازی وب نویسان ایرانی خارج از کشور ( ایروا)  با آدرس   www.irwa.ir  افتتاح شد.

    مرحله ی دوم زیرساخت وبگاه ایروا با تهیه فضای مورد نیاز آن با مساعدت شرکت تارتان به آدرس: www.tartanspace.com آغاز شد. لازم به ذکر که از این پس شرکت تارتان بعنوان اسپانسور فضای مورد نیاز وبگاه ایروا شناخته میشود

    مرحله ی سوم زیرساخت وبگاه ایروا با مرتفع شدن یک سری از محدودیتها از جانب اسپانسور به زودی آغاز خواهد شد

    تا تکمیل شدن زیرساختهای لازم برای راه اندازی کامل وبگاه ایروا، فعالیت گروهی ایروا همچنان بر روی آدرس وبنوشت ایروا به آدرس: www.irwa.blogfa.com ادامه خواهد داشت

    همکاری و همیاری شما در ارسال پیشنهادات و ایده های خود به مدیران گروه باعث دلگرمی و سرعت بخشی به روند کار خواهد شد

    با تبریک سالروز میلاد امام علی (علیه السلام) و روز پدر و آرزوی پیروزی و سعادت روزافزون برای همه ی شما هم میهنان وب نگار

    رامین بایوتک نیز با حمایت همه جانبه از ایده های برتر ایروا افتتاح وبگاه جدید را به وبلاگ نویسان و بخصوص ایروائیان محترم و در راس آن خاطراتچی و محسن داداشی که الحق تمامی زحمات در ایروا بر دوش ایشان است تبریک میگوید.

    وبگاه گروهی ایروا سعی دارد تا با ایجاد همفکری میان تمامی وب نویسان ایرانی خارج از کشور، بستر انتقال تجربیات مفید سایر کشورها به کشور عزیزمان ایران را فراهم آورد.
    معرفی دانشگاه پونا/۲
    بهترین راه برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه (به عقیده من) اینه که شما شخصا ویزای توریستی بگیرین و بیان و از نزدیک همه چیزو ببینین و اگه راضی بودین اونوقت میتونین به راحتی پذیرش موقت بگیرین و پس از برگشتن به ایران سریعا نسبت به دریافت ویزا و بازگشت به هند اقدام کنید.هزینه این کار در مجموع (بدون بلیط هواپیما و خرید سوغاتی و...) نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار و شاید هم کمتر براتون در بیاد.برتری این روش اینه که شما شخصا با همه چیز آشنا میشین و اگه خوشتون اومد و پذیرشتونو گرفتین موقع شروع درسها دلهره خونه و وسیله نقلیه و .... رو ندارین.
    روش دیگه هم اقدام از طریق موسسات مختلفی است که این کار رو براتون انجام میدن و حق الزحمه دریافت میکنند که بین ۳۰۰هزار تا یک میلیون تومن هزینه برداره.اگه خواستین از این روش استفاده کنین بهتر اینه که از دانشجویانی که اینجا هستند آمار مختلف رو دریافت کنین تا خدائی ناکرده گول کسی رو نخورین.هر چند که وزارت علوم لیست آژانس های معتبر رو اعلام کرده ولی بسیاری هم هستند که بدون مجوز این کار رو میکنند و حتی تبلیغات رسمی در اینترنت و روزنامه ها هم دارند.
    در این زمینه من شخصا آمادگی اینو دارم که به دوستانی که مشورت نیاز دارند کمک کنم (بدون هزینه و رایگان) و هزینه واقعی که  در قبال خدمات آژانس ها باید پرداخت کنند رو بهشون بگم تا خدائی ناکرده پولشون حیف و میل بعضیها نشه.
    اطلاعات کاملی در مورد رسیدن به پونا و زندگی و... رو میتونین از سایت دفتر نمایندگی وزارت علوم در هند دریافت کنین که لینکشون هم در وبلاگ موجود میباشد.
    فقط به طور کلی لازمه بدونین که هزینه زندگی برای هر فرد ماهیانه ۳۰۰(سیصد) دلار میباشد و بسته به نوع مدیریت شما میتواند متغیر باشد.این هزینه در صورتی که از موتور سیکلت استفاده نکنین و از ماشین و یا وسیله نقلیه عمومی استفاده کنین افزایش خواهد داشت.
    خوشبختانه امنیت در شهر پونا بسیار بالاست و دزدی و مزاحمت بخصوص برای خانمها به شکل چسمگیری پائبن تر از ایران است.بطوریکه من خودم ۲ بار موبایلمو گم کردم که هر دو بار توسط یابنده بهم بر گردونده شد و حتی یکبار که سوار موتور بودم و موبایلم از جیبم افتاد یک گدا که شاید درآمد یک سالش میشد نصف قیمت موبایل من صد متر با بچش دنبال من دوید تا به من حالی کرد که موبایلم از جیبم افتاده.
    البته اینها تجربه های من و دوستانم است که ه ما ثابت کرده اینجا یک شهر کاملا امن هست اگر نه من منکر مشکلاتی که ممکنه برای بعضی از دوستان پیش اومده باشه نیستم. 


    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 10:56 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    نسخه ۴۲

    سلام دوستان

    همونطور که تو پست قبلی گفته بودم میخوام یه ذره از دانشگاه پونا که خودم هم اونجا دانشجو هستم براتون بنویسم.

    اما بذارین قبل از اون یه مقدار از شهر پونا براتون بگم.شهر پونا در غرب هند و در  ایالت مهاراشترا که بزرگترین ایالت هند هست واقع شده است.مرکز این ایالت شهر بزرگ و معروف بمبئ میباشد.شهر پونا با نزدیک به ۴ میلیون نفر جمعیت دومین شهر بزرگ ایالت میباشد.در این شهر مانند سایر شهرهای هند مردم همزمان به چندین زبان صحبت میکنند مانند انگلیسی هندی مهاراتی (=مراتی زبان محلی ایالت مهاراشترا) و در بعضی جوامع مسلمان زبان اردو هم رواج دارد.

    هند بعد از چین سریع ترین نرخ رشد در دنیا را داراست.گاها این سرعت به قدری غیر قابل باور است که اگر بعد ار ۲ ماه از یه خیابون عبور کنین شاید اصلا باور نکنین که این همون خیابون ۲ ماه پیشه.نمونش خیابون SB Road که زمانی که من اومدم هند هر روز از اونجا رد میشدم که به کالجم برم.باور کنین سمت چپش عین بیابون بود و سمت راستش هم کاملا معمولی.ولی پارسال که ازش رد میشدم از بس چپ و راست رو از تعجب نگاه کردم که نزدیک بود تصادف کنم.آخه کاملا عوض شده بود.

    خوب حالا بریم سر اصل مطلب.

    دانشگاه پونا پنجمین دانشگاه برتر هند و اولین دانشگاه برتر از لحاظ پذیرش دانشجویان خارجی در هند میباشد.از گذشته های ایرانیان بسیاری از این دانشگاه فارقالتحصیل شده اند و در حال حاضر رقمی قریب به اتفاق ۳۵۰۰ نفر ایرانی دانشجوی <فقط> این دانشگاه در پونا میباشند.

     این دانشگاه به حق و به دلایل خوابگاه آسان آزاد بودن در تعیین عنوان تخصصی رشته در دوره فوق لیسانس مطابق با دانشکاه های برتر دنیا تعداد نامعمول و زیاد خارجیها کیفیت بالای آموزش مطابق با دانشگاه های برتر دنیا مانند آکسفورد سابقه بالا تعداد بسیار بالای کالج و دپارتمان به آکسفورد شرق (The East Oxford) معروف میباشد.

    نمائی از واحد ثبت نام دانشجویان خارجی

     

    این دانشگاه در تاریخ ۱۰ فوریه ۱۹۴۸در شمال غربی شهر پونا و در محیطی سر سبز به وسعت ۴۱۱ اکر تاسیس شد.

    در آن زمان دانشگاه پونا دارای ۱۸ کالج و ۸۰۰۰ دانشجو بود.در سال ۱۹۹۵ بیش از ۴۱ دپارتمان فوق لیسانس . ۱۱۸ مرکز تحقیقابی برای Phd,MPhil و سایر دوره های تحقیقابی و ۲۰۹ کالج مورد تائید در این دانشگاه فعالیت داردند.

     

     

    در سال تحصیلی ۱۹۹۴-۱۹۹۵ بیش از ۱۷۰۰۰۰ (صد و هفتاد هزار) دانشجو در دوره های لیسانس و فوق لیسانس در این دانشگاه ثبت نام کردند.

    آمار سال تحصیلی ۲۰۰۴-۲۰۰۵

    تعداد دانشکده: ۴۶

    تعداد کالج مورد تائید: ۲۶۹

    سر شاخه رشته ها : ۱۱

    مراکز تحقیقابی : ۱۲۹

    کتاب و جورنال در کتابخانه (کتابخانه غیر اینترنتی) :۴۲۲۰۰۰

    علاوه بر این ۴ اینستیتو مهم هند در کمپ این دانشگاه واقع است.

    ۱:مرکز ستاره شناسی و فیزیک کهکشان (IUCAA)

    ۲: مرکز توسعه محاسبات پیشرفته (C_DAC)

    ۳: مرکز ملی رادیو آسترو فیزیک ( NCRA_TIFR)

    ۴: مرکز ملی علوم سلولی (NCCS)

    ادامه مطلب را در نسخه بعد دنبال نمائید.

     

     



    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 10:54 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     دانشمندان آلمانی در تحقیقی تازه به کشف جالبی در زندگی پرندگان دست یافند.  این دانشمندان با تحقیقاتی که بر روی طوطی انجام دادند به این نتیجه رسیدند که طوطی ها هم همانند انسانها برای فرزندان خود نام انتخاب میکنند و آنها را با نامهایشان صدا میزنند.

    دانشمندان رفتار شناسی دانشگاه هامبورگ اعلام کردند که با بررسی گونه ای از طوطی متعلق به  منطقه جنوب امریکا (کلمبیا) به این نتیجه رسیدند. جالب اینجاست که هر تعداد زاده جدید که متولد شود نامی جداگانه  از سایر زاده ها خواهد داشت و هیچ کدام از آنها نامی مشترک با دیگری ندارد. 

    دکتر ونکر رئیس اینستیتو جانور شناسی دانشگاه هامبورگ اعلام کرد هر چند تا به اینجا به کشف بزرگی  رسیده ایم و آنرا اثبات کرده ایم هنوز دقیقا نتوانستیم اثبات کنیم که این اسامی اسامی اکتسابی (مانند مادری که اسم فرزندش را به دلخواه مثلا علی می گذارد) می باشد یا نوعی  از نام گذاری ژنتیکی (مثل اینکه طوطی فرزندش را فرزندم و  ... می خواند) میباشد. 

    در این میان نکته جالب تر این بود که طوطی مادر طبق  یک عادت غریزی می تواند با تولید صدای خاص شبیه به گریه زاده خود را نسبت به بازگشت به آشیانه مطلع سازد. این صدا می تواند در بین هیاهو و سر و صدای سایر طوطی ها بدون مشکل به زاده منتقل شود و زاده نیز از این  فرمان تبعیت می کند.   ونکر همچنین اضافه کرد این صداهای شبیه به گریه بصورت شکسته شکسته و ممتد به  جریان می افتد و هر گریه بین ۹۰ تا ۱۲۰ میلی ثانیه طول میکشد.

                       

    چنین تحقیقاتی قبلا بر روی بسیاری از جانورن انجام شده بود و نتیجه آن در مورد میمونها و دلفین مدتها قبل به اثبات رسیده بود.



    مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin رآ، مین RaaMeen ::: یکشنبه 86/6/4::: ساعت 10:54 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<